Title: | Physical units in the mathematics curriculum at primary school |
Other Titles: | Fyzikální jednotky v učivu matematiky na 1. stupni základní školy |
Authors: | Patáková, Veronika Pěchoučková, Šárka |
Citation: | Inovace a technologie ve vzdělávání: časopis o nových metodách a inovacích v technickém a přírodovědném vzdělávání. 2023, č. 1, s. 12-16. |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická |
Document type: | article |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/54816 |
ISSN: | 2571-2519 |
Keywords: | jednotky délky;matematika;interaktivní tabule |
Keywords in different language: | Units of length;mathematics;interactive whiteboard |
Abstract: | Ve čtvrtém ročníku základní školy proběhla sonda, jejímž cílem bylo připravit vyučovací hodinu matematiky, která byla zaměřena na procvičení, fixaci a opakování jednotek délky, vyučovací hodinu realizovat a provést reflexi žáků. Vzhledem k tomu, že uvedené téma patří mezi obtížné učivo, byly použity různé metody práce, především práce žáků s interaktivní tabulí. Zároveň byly zařazeny rozmanité typy úloh (odhady délky, slovní úlohy, hledání shodných délek), ve kterých žáci využívali převodní vztahy. |
Abstract in different language: | In the fourth year of elementary school, a survey was conducted with the aim to prepare a mathematics lesson, to implement it and lead a pupils’ reflection on it. The lesson was focused on practice, fixation, and revision of units of length. Given that the mentioned topic is one of the difficult subjects, various methods of work were used, mainly the work of pupils with an interactive whiteboard. At the same time, different types of tasks were included (estimates of length, word problems, finding identical lengths), where students used conversion relations. |
Rights: | © Západočeská univerzita v Plzni |
Appears in Collections: | Číslo 1 (2023) Číslo 1 (2023) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Itev_1_2023-12-16.pdf | Plný text | 388,28 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/54816
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.