Title: Physical units in the mathematics curriculum at primary school
Other Titles: Fyzikální jednotky v učivu matematiky na 1. stupni základní školy
Authors: Patáková, Veronika
Pěchoučková, Šárka
Citation: Inovace a technologie ve vzdělávání: časopis o nových metodách a inovacích v technickém a přírodovědném vzdělávání. 2023, č. 1, s. 12-16.
Issue Date: 2023
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická
Document type: article
URI: http://hdl.handle.net/11025/54816
ISSN: 2571-2519
Keywords: jednotky délky;matematika;interaktivní tabule
Keywords in different language: Units of length;mathematics;interactive whiteboard
Abstract: Ve čtvrtém ročníku základní školy proběhla sonda, jejímž cílem bylo připravit vyučovací hodinu matematiky, která byla zaměřena na procvičení, fixaci a opakování jednotek délky, vyučovací hodinu realizovat a provést reflexi žáků. Vzhledem k tomu, že uvedené téma patří mezi obtížné učivo, byly použity různé metody práce, především práce žáků s interaktivní tabulí. Zároveň byly zařazeny rozmanité typy úloh (odhady délky, slovní úlohy, hledání shodných délek), ve kterých žáci využívali převodní vztahy.
Abstract in different language: In the fourth year of elementary school, a survey was conducted with the aim to prepare a mathematics lesson, to implement it and lead a pupils’ reflection on it. The lesson was focused on practice, fixation, and revision of units of length. Given that the mentioned topic is one of the difficult subjects, various methods of work were used, mainly the work of pupils with an interactive whiteboard. At the same time, different types of tasks were included (estimates of length, word problems, finding identical lengths), where students used conversion relations.
Rights: © Západočeská univerzita v Plzni
Appears in Collections:Číslo 1 (2023)
Číslo 1 (2023)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Itev_1_2023-12-16.pdfPlný text388,28 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/54816

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.