Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorTomášková, Tetjana
dc.contributor.authorKrotký, Jan
dc.contributor.authorHonzíková, Jarmila
dc.date.accessioned2023-11-22T15:01:33Z
dc.date.available2023-11-22T15:01:33Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationInovace a technologie ve vzdělávání: časopis o nových metodách a inovacích v technickém a přírodovědném vzdělávání. 2023, č. 1, s. 29-37.cs
dc.identifier.issn2571-2519
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/54819
dc.description.abstractČlánek je zaměřen na nové způsoby pojetí výuky trvale udržitelného rozvoje na školách. Cílem článku je uvést historické mezníky, shrnout stručnou informaci o cílech a koncepci trvale udržitelného rozvoje, o globální výchově v duchu trvale udržitelného rozvoje. V úvodu článku jsou diskutovány problémové body související s výukou pro trvale udržitelný rozvoj na školách, jako jsou rozdílné vstupní znalosti, implementace výuky trvalé udržitelnosti do studijních plánů a úroveň požadovaných finálních znalosti. V další části článku je výuka problematiky trvale udržitelného rozvoje demonstrována na příkladu komplexního pohledu na obecné schéma výrobního procesu. V závěru článku jsou uvedena doporučení, jak aplikovat do výuky téma trvale udržitelného rozvoje pomocí metod aktivního učení, konkrétně se bude jednat o projektové, situační, místně zakotvené a angažované učení anebo zážitkovou pedagogiku.cs
dc.format8 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogickács
dc.rights© Západočeská univerzita v Plznics
dc.subjectudržitelný rozvojcs
dc.subjectglobální výchovacs
dc.subjectmetody aktivního učenícs
dc.subjectschéma výrobního procesucs
dc.subjectživotní cyklus produktucs
dc.subjectvýrobekcs
dc.subjectrecyklacecs
dc.titleA new way to teach sustainable development in schoolen
dc.title.alternativeNová cesta k výuce trvale udržitelného rozvoje na školáchcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThe article is focused on new ways of teaching sustainable development in schools. The aim of the article is to present historical milestones, to summarize brief information about the goals and concept of sustainable development, about global education in the spirit of sustainable development. In the beginning of the article, the problem points related to the teaching of sustainable development in schools are discussed, such as different initial knowledge, the implementation of the teaching of sustainable development in study plans and the level of required final knowledge. In the next part of the article, the teaching of the issue of sustainable development is demonstrated on the example of a comprehensive view of the general scheme of the production process. At the end of the article, there will be recommendations on how to apply sustainable development to teaching with the help of active learning methods, namely project based, situational, locally anchored and engaged learning or experiential pedagen
dc.subject.translatedsustainable developmenten
dc.subject.translatedglobal educationen
dc.subject.translatedactive learning methodsen
dc.subject.translatedscheme of the production processen
dc.subject.translatedproduct life cycleen
dc.subject.translatedproducten
dc.subject.translatedrecyclingen
dc.type.statusPeer-revieweden
Vyskytuje se v kolekcích:Články / Articles (KMT)
Číslo 1 (2023)
Číslo 1 (2023)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Itev_1_2023-29-37.pdfPlný text713,58 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/54819

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.