Title: | Programming a single-board microcontroller with block language for primary schools |
Authors: | King, Nina Nikita |
Citation: | Inovace a technologie ve vzdělávání: časopis o nových metodách a inovacích v technickém a přírodovědném vzdělávání. 2023, č. 1, s. 38-46. |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická |
Document type: | article |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/54820 |
ISSN: | 2571-2519 |
Keywords: | Arduino;blokový programovací jazyk;mBlock;programování na ZŠ |
Keywords in different language: | Arduino;block programming;mBlock;programming in primary schools |
Abstract: | Tento článek „Programování jednodeskového počítače v blokovém programovacím jazyce pro základní školy“ pojednává o přínosech programování vyučovaného na základní školách. Zasazuje toto téma do vyučovací hodiny a do revidovaného Rámcového vzdělávacího programu. Rozděluje a porovnává vybrané jednodeskové počítače a blokové programovací prostředí. K diplomové práci je přiložený podpůrný materiál s aktivitami, které využívají program mBlock pro zadávání příkazů jednodeskovému počítači Arduino. V rámci práce je popsaná tvorba materiálu a jeho následná implementace do reálných vyučovacích hodin. |
Abstract in different language: | This article „Programming a single-board microcontroller with block language for primary schools” deals with benefits of learning programming in primary schools. It implements this topic into the Frame-work Educational Programme for Elementary Education and divides and compares single-board computers and block programming languages. This thesis includes material with activities dealing with the topic of programming an Arduino board with mBlock. The theses incorporates how the material was made and describes its implementation into real lessons. |
Rights: | © Západočeská univerzita v Plzni |
Appears in Collections: | Číslo 1 (2023) Číslo 1 (2023) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Itev_1_2023-38-46.pdf | Plný text | 2,06 MB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/54820
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.