Title: | BOV – kazuistika vyučovací jednotky |
Other Titles: | Inquiry based learning – case study |
Authors: | Homutová, Eliška |
Citation: | Inovace a technologie ve vzdělávání: časopis o nových metodách a inovacích v technickém a přírodovědném vzdělávání. 2023, č. 2, s. 37-46. |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická |
Document type: | článek article |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/55318 |
ISSN: | 2571-2519 |
Keywords: | STEM;základní škola;BOV;hmyz;biodiverzita;projekt;skupinová práce;biologie;kazuistika |
Keywords in different language: | STEM;elementary school;inquiry based learning;insects;biodiversity;project;group work;biology;case study |
Abstract: | Následující text se bude zabývat vyučovací hodinou v 6. a 8. ročníku ZŠ. Tématem výuky je biodiverzita hmyzu. Hodina je vedena kmenovým učitelem a odehrává se na školní zahradě. V rámci hodnocení se zaměřím na využití prvků BOV – kladení otázek, vytyčení hypotézy, design výzkumu apod. |
Abstract in different language: | The following text is about a lesson in the 6th and 8th grade of elementary school. The topic of the lesson is the biodiversity of insects. The lesson takes place in the school garden. As part of the assessment, I will focus on the use of BOV elements - asking questions, drawing up hypotheses, research design, etc. |
Rights: | © Západočeská univerzita v Plzni |
Appears in Collections: | Číslo 2 (2023) Číslo 2 (2023) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Itev_2_2023-37-46.pdf | Plný text | 436,91 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/55318
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.