Název: | Edukace dospívajících dívek o možnostech antikoncepce |
Další názvy: | Education of teenage girls about contraceptive options |
Autoři: | Šperlová, Klára |
Vedoucí práce/školitel: | Papoušková Lucie, Mgr. |
Oponent: | Ratislavová Kateřina, Mgr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2024 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/56591 |
Klíčová slova: | antikoncepce;antikoncepční metody;přirozená antikoncepce;menstruační cyklus;ženské zdraví |
Klíčová slova v dalším jazyce: | contraception;contraceptive methods;natural contraception;menstrual cycle;women's health |
Abstrakt: | Tato bakalářská práce pojednává o edukaci dospívajících dívek v oblasti antikon-cepčních možností. Práce se skládá ze dvou částí. První část práce je teoretická, zaměřuje se na historický vývoj a význam antikoncepce, stručně vysvětluje fungování menstruačního a ovariálního cyklu, dále rozebírá jednotlivé možnosti antikoncepce, jejich mechanismus účinku a spolehlivost. Druhá část této bakalářské práce je část praktická, která má výzkumný charakter. Jejím cílem je zjistit, v jaké míře jsou dospívající dívky ve věku 15-19 let edukovány o všech dostupných možnostech antikoncepce a jejich působení na ženské zdraví, pomocí kvantitativní metody výzkumu. Výsledkem této práce je shledání nedostatků v edukaci o možnostech antikoncepce, které dnešní doba nabízí. Proto jsou v závěru práce navrženy postupy pro efektivní vzdělávání mladistvých dívek v této oblasti, které by měly být zařazeny do osnov hodin sexuální výchovy a výchovy ke zdraví. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This bachelor's thesis deals with the education of adolescent girls on contraceptive options. The thesis consists of two parts. The first part of the thesis is theoretical, focuses on the historical development and importance of contraception, briefly explains the functioning of the menstrual and ovarian cycle, and discusses the different contraceptive options, their mechanism of action and reliability. The second part of this bachelor thesis is the practical part, which is of a research nature. It aims to find out the extent to which adolescent girls aged 15-19 are educated about all available contraceptive options and their effects on women's health, using a qu-antitative research method. As a result of this work, it is found that there are gaps in edu-cation about contraceptive options available today. Therefore, the thesis concludes by suggesting procedures for effective education of adolescent girls in this area, which should be included in the curriculum of sex and health education classes. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KOS) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Sperlova_Klara_PAS_BP.pdf | Plný text práce | 2,51 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Sperlova_VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 284,86 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Sperlova_OP.pdf | Posudek oponenta práce | 323,34 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Sperlova_H.pdf | Průběh obhajoby práce | 92,57 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/56591
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.