Název: | Jazyková bariéra v ošetřovatelské péči |
Další názvy: | Language barrier in nursing care |
Autoři: | Rubášová, Hana |
Vedoucí práce/školitel: | Brizgalová Nikola, PhDr. DiS., MBA |
Oponent: | Bejvančická Petra, PhDr. |
Datum vydání: | 2024 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/56601 |
Klíčová slova: | jazyková bariéra;multikulturní ošetřovatelství;sestra;komunikace;pacient cizinec |
Klíčová slova v dalším jazyce: | language barrier;multikultural nursing;nurse;communication;foreign patient |
Abstrakt: | Tato bakalářská práce zjišťuje intervence sester v chebské nemocnici k překonání jazykové bariéry během poskytování ošetřovatelské péče cizojazyčnému pacientovi. Teoretická část se člení na tři kapitoly. V první kapitole jsou uvedena teoretická východiska ozřejmující problematiku výskytu jazykové bariéry v Západních Čechách. Druhá kapitola podává teoretické informace o komunikaci a nepostradatelnosti komunikace v ošetřovatelské péči. Třetí kapitola se zabývá samotnou jazykovou bariérou a jednotlivými kompenzačními způsoby k jejímu překonávání. Praktická část za pomoci nestandardizovaných dotazníků mapuje postupy sester při kontaktu s cizojazyčným pacientem. Nejzásadnějším zjištěním jsou jazykové znalosti sester, ochota studovat cizí jazyky u poloviny respondentů, nedostatečná časová dotace k péči o cizojazyčného pacienta a většinová nespokojenost sester s překladatelskou politikou chebské nemocnice. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This bachelor's thesis investigates the interventions of nurses in the Cheb hospital while caring for patients speaking a different native language. The theoretical part is divided into three chapters. The first chapter focuses on the issue of the language barrier in West Bohemia. The second chapter provides theoretical information about communication and the indispensability of communication in nursing care. The third chapter addresses the language barrier itself and individual ways to overcome it. The practical part, with the help of nonstandardised questionaries, maps the procedures of nurses in contact with patients with a different native language. The most fundamental findings are the nurses' language skills, the willingness to study the foreign languages, insufficient time allowance for caring for patients speaking a different native language and dissatisfaction with the Cheb hospital's translation policy by majority of the nurses. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KOS) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Rubasova_Hana_VSK_BP.pdf | Plný text práce | 2,93 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Rubasova_VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 335,86 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Rubasova_OP.pdf | Posudek oponenta práce | 318,07 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Rubasova_H.pdf | Průběh obhajoby práce | 88,49 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/56601
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.