Název: Jazyková bariéra v ošetřovatelské péči
Další názvy: Language barrier in nursing care
Autoři: Rubášová, Hana
Vedoucí práce/školitel: Brizgalová Nikola, PhDr. DiS., MBA
Oponent: Bejvančická Petra, PhDr.
Datum vydání: 2024
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/56601
Klíčová slova: jazyková bariéra;multikulturní ošetřovatelství;sestra;komunikace;pacient cizinec
Klíčová slova v dalším jazyce: language barrier;multikultural nursing;nurse;communication;foreign patient
Abstrakt: Tato bakalářská práce zjišťuje intervence sester v chebské nemocnici k překonání jazykové bariéry během poskytování ošetřovatelské péče cizojazyčnému pacientovi. Teoretická část se člení na tři kapitoly. V první kapitole jsou uvedena teoretická východiska ozřejmující problematiku výskytu jazykové bariéry v Západních Čechách. Druhá kapitola podává teoretické informace o komunikaci a nepostradatelnosti komunikace v ošetřovatelské péči. Třetí kapitola se zabývá samotnou jazykovou bariérou a jednotlivými kompenzačními způsoby k jejímu překonávání. Praktická část za pomoci nestandardizovaných dotazníků mapuje postupy sester při kontaktu s cizojazyčným pacientem. Nejzásadnějším zjištěním jsou jazykové znalosti sester, ochota studovat cizí jazyky u poloviny respondentů, nedostatečná časová dotace k péči o cizojazyčného pacienta a většinová nespokojenost sester s překladatelskou politikou chebské nemocnice.
Abstrakt v dalším jazyce: This bachelor's thesis investigates the interventions of nurses in the Cheb hospital while caring for patients speaking a different native language. The theoretical part is divided into three chapters. The first chapter focuses on the issue of the language barrier in West Bohemia. The second chapter provides theoretical information about communication and the indispensability of communication in nursing care. The third chapter addresses the language barrier itself and individual ways to overcome it. The practical part, with the help of nonstandardised questionaries, maps the procedures of nurses in contact with patients with a different native language. The most fundamental findings are the nurses' language skills, the willingness to study the foreign languages, insufficient time allowance for caring for patients speaking a different native language and dissatisfaction with the Cheb hospital's translation policy by majority of the nurses.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KOS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Rubasova_Hana_VSK_BP.pdfPlný text práce2,93 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Rubasova_VP.pdfPosudek vedoucího práce335,86 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Rubasova_OP.pdfPosudek oponenta práce318,07 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Rubasova_H.pdfPrůběh obhajoby práce88,49 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/56601

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.