Název: | Porovnání úrovně vybraných gymnastických dovedností u dětí předškolního věku |
Další názvy: | Comparison of the level of selected gymnastic skills in preschool children |
Autoři: | Kaimová, Michaela |
Vedoucí práce/školitel: | Kavalířová Gabriela, Mgr. Ph.D. |
Oponent: | Kalistová Petra, Mgr. |
Datum vydání: | 2024 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/57199 |
Klíčová slova: | porovnání úrovně gymnastických dovedností;gymnastika;předškolní věk;mateřská škola |
Klíčová slova v dalším jazyce: | comparison of gymnastic skill levels;gymnastics;preschool age;kindergarten |
Abstrakt: | Práce je zaměřena na úroveň vybraných gymnastických dovedností u dětí předškolního věku. Do výzkumu byly zapojeny čtyři mateřské školy z Plzně. V teoretických východiscích práce se zaměřuji na charakteristiku předškolního období a s tím spojeného tělesného a motorického vývoj dítěte. Dále rozepisuji kapitolu zaměřenou na vývoj poznávacích procesů. Výzkum je cílen na gymnastické dovednosti, a proto následující kapitola je věnována charakteristice gymnastiky, jejímu dělení a především charakteristice gymnastiky v předškolním vzdělávání a návazností na RVP PV. V praktické části jsou popsány posuzovací škály hodnocených gymnastických dovedností, celkové výsledky v jednotlivých dovednostech, které jsou vypočteny pomocí mediánu jak pro jednotlivé mateřské školy, tak pro dívky a chlapce. Výsledky týkající se zvládnutí každé gymnastické dovednosti jsou graficky znázorněny. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The work is focused on the level of selected gymnastic skills in preschool children. Four kindergartens from Pilsen were involved in the research. The theoretical background of the thesis focuses on the characteristics of the preschool period and the associated physical and motor development of the child. I further elaborate on the chapter focused on the development of cognitive processes. The research focuses on gymnastic skills and therefore the following chapter is devoted to the characteristics of gymnastics, its division and especially the characteristics of gymnastics in preschool education and the links to the RVP PV. The practical part describes the assessment scales for the assessed gymnastic skills, the overall results in each skill, which are calculated using median scores for both kindergarten girls and boys. The results regarding mastery of each gymnastic skill are graphically presented. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KTV) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
BK_Kaimova.pdf | Plný text práce | 4,38 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
hodnoceni-VP-Kaimova 2024.doc | Posudek vedoucího práce | 230 kB | Microsoft Word | Zobrazit/otevřít |
Kaimova M. BP OP 2024.pdf | Posudek oponenta práce | 138,73 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Kaimova M..pdf | Průběh obhajoby práce | 25,01 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/57199
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.