Název: 3D design and simulation of men garments
Autoři: Cugini, Umberto
Rizzi, Caterina
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2002: Short Communication Papers: The 10-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2002, 4.-8. February 2002 Plzeň: Conference proceedings, p. 9-16.
Datum vydání: 2002
Nakladatel: UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2002/Papers_2002/E9.pdf
http://hdl.handle.net/11025/6030
ISBN: 1213-6972 (hardcopy)
1213-6980 (CD-ROM)
1213-6964 (on-line)
Klíčová slova: oblečení;simulace;částicové modely;3D grafické prostředí;3D design
Klíčová slova v dalším jazyce: cloth;simulation;particle-based models;3D graphical environment;3D design
Abstrakt: This paper outlines a 3D graphic environment to design and simulate men garments according to fabric properties. The aim is to permit the design in 3D of men base garments, in particular jackets, together with evaluation of their styles and automatic generation of 2D patterns from the 3D representation. 3D garment design has been based on the use of MAYAÔ (Alias/Wavefront) Deformers, while simulation relies on particle-based approach. Main modules of the system are described as well as methodologies and techniques adopted. The prototype has been experimented by end-user; results and final considerations are reported.
Práva: © UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2002: Short Communication Papers

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
E9.pdfPlný text324,3 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/6030

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.