Název: Voxelization of solids using simplicial coverings
Autoři: Rueda, Antonio J.
Segura, Rafael J.
Feito, Francisco R.
de Miras, Juan Ruiz
Ogáyar, Carlos
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2004: Short Communications: the 12-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2004, 2.-6. February 2004 Plzeň, p. 227-234.
Datum vydání: 2004
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2004/Papers_2004_Short/J53.pdf
http://hdl.handle.net/11025/6250
ISBN: 80-903100-5-2
Klíčová slova: geometrické modelování;pevná tělesa;voxelizace;3D rasterizace;3D displeje
Klíčová slova v dalším jazyce: geometric modelling;solids;voxelization;3D rasterization;3D displays
Abstrakt: Rasterization of polygons in 2D is a well known problem, existing several optimal solutions to solve it. The extension of this problem to 3D is more difficult and most existing solutions are designed to obtain a voxelization of the solid. In this paper a new approach to rasterize and voxelize solids in 3D is presented. The described algorithms are very simple, general and robust. The 3D algorithm is valid to be used in the new 3D displays, and it can also be used to voxelize solids delimited by planar faces (with or without holes, manifold or non-manifold). The proposed methods are very suitable for an implementation in graphic hardware rendering system, because it does not use any additional data structure or complex operation.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2004: Short Communications

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
J53.pdfPlný text421,75 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/6250

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.