Název: Automatic Human Body Modeling for Vision-Based Motion Capture
Autoři: Jaume i Capó, Antoni
Varona, Javier
González-Hidalgo, Manuel
Mas, Ramon
Perales, Franciso J.
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2006: Short Papers Proceedings: The 14-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2006: University of West Bohemia, Plzen, Czech Republic, January 31 - February 2, 2006, p. 81-86.
Datum vydání: 2006
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/WSCG2006/Papers_2006/Short/!WSCG2006_Short_Proceedings_Final.pdf
http://hdl.handle.net/11025/6600
ISBN: 80-86943-05-4
Klíčová slova: modelování lidského těla;tvarová analýza;počítačové vidění;snímání pohybu
Klíčová slova v dalším jazyce: human body modeling;shape analysis;computer vision;motion capture
Abstrakt: In this paper we present a computer vision algorithm for building a human body model skeleton in an automatic way. The algorithm is based on analyzing the human shape. We decompose the body into its main parts by computing the curvature of a B-Spline parameterization of the human contour. This algorithm has been applied in a context where the user is standing in front of a camera stereo pair. The process is completed after the user performs a predefined initial posture for identifying her principal joints, and building the human model. Using this model, we solve the initialization problem of a vision-based markerless motion capture system of the human body.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2006: Short Papers Proceedings

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Capo.pdfPlný text332,73 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/6600

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.