Název: | Kresebný cyklus na téma... |
Další názvy: | Drawing cycle on topic of my personal fables |
Autoři: | Stročkova, Anastasia |
Vedoucí práce/školitel: | Axmann, Mikoláš |
Oponent: | Kotyza, Vladivoj |
Datum vydání: | 2013 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/8597 |
Klíčová slova: | archetyp;litografie;monotyp;autoportrét |
Klíčová slova v dalším jazyce: | archetype;litography;monotype;self-portrait |
Abstrakt: | Jako téma pro závěrečnou práci jsem si zvolila "Soubor kreseb na téma mých osobních bajek". Jedná se o soubor kreseb provedených kombinovanou technikou. Téma práce ve znění "Soubor kreseb na téma..." jsem si vybrala hlavně pro svobodnou šíři možností a spontaneitu, kterou mi poskytlo. Ve volné tvorbě, preferuji přístup otevřený experimentu a spontaneitě kombinování technik a přístupů, vítám to, když mě může výsledný obraz něčím překvapit. Koncept práce je zaměřený na uchopování reality, příběhy obsahující základní archetypy, jako jsou svátost, krása, domov, ohrožení, přání, porozumění a samozřejmě i antonyma těchto pojmů, jež jsem se snažila popsat z pohledu sebe jako dítěte, protože to je ta podstatná doba utváření těchto prvotních pojmů v mysli. K těmto archetypům tudíž pro mě neodmyslitelně patří určité atributy, které jsem si s pojmy spojovala do té míry, až se pro mě staly symboly. Proto se tyto v obrazech opakují (plastová srnka, koberce, plyšový medvídek, dračí zub, lampion). V obrazech se objevuje interakce mezi postavami i atributy, kterým se dostává různého zacházení, chránění, ohrožení, obětování. Technicky je práce realizována kombinovanou technikou, založenou především na soutisku grafických technik monotypu a litografie. Kdybych měla pozorněji prozkoumat všechny přístupy, kterých jsem využila, jmenovala bych monotyp, litografii, proškrabávanou techniku, neboli negativní kresbu, kresbu pastelkami. Zdá se to zbytečně komplikované, ale jedině tato mnohost přístupů mi umožnila soustředit se na zajímavé provedení detailů, kterou bych jinými prostředky nemohla docílit. Chtěla jsem, aby celek působil jako jako svérázný autoportrét. Tento soubor ukazuje můj původní způsob vnímání, zkoumá zážitky a myšlenky, které mi připadaly podstatné a vytahuje je na papír. Kromě toho, že se zobrazení sebe vyskytuje hojně i fugurativně, jde hlavně o průhled do neviditelné zahrady. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The theme for closing project was chosen by me as "Collection of drawings sought through my personal fables." It includes collection of drawings created with combined techniques. The theme of the work titled "Collection of drawings on the topics..." was chosen by me mainly for unlimited and wide range of possibilities available so as spontaneity given to me. Within free art, I prefer approach open for experiment, spontaneous combination of techniques and concepts. I welcome it when the resulting image can somewhat surprise me. The concept of work is aimed at grasping the reality, stories containing basic archetypes such as sacrament, beauty, home, danger, desire, understanding, and of course the negatives of these terms which I tried to depict from point of view going back to my childhood, because it is the substantial time for formation of primary mind concepts. There are certain attributes associated with those archetypes which were conceptually combined to the extent that they become symbols to me. Therefore, some images are repetitive (plastic doe, carpets, teddy bear, a dragon's tooth, lampion). The images are reflecting interaction between characters and attributes who are facing different treatment, protection, endanger situations and sacrifice. On the technical side, the work was carried out by combined technique, based mainly on tracking monotype printmaking technique and lithography. If I had to carefully list all approaches used, I would name the following: monotype, lithography, scratch technique or negative drawing, pencil drawing. It seems unnecessarily complicated, but only the multiplicity of approaches allowed me to focus on interesting detail designs that could not be achieved by other means. The idea behind the collection is to create a quirky self-portrait. The collection shows my unusual perception, explores the experiences and thoughts which seemed relevant at the time and pulls it down onto the paper. Apart from this, the actions which are profuse and descriptive and taking place in the invisible garden. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (UUD) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Anastasia Stroc_kova.pdf | Plný text práce | 6,29 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
STROCKOVA.pdf | Posudek vedoucího práce | 155,23 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
STROCKOVA.pdf(1).pdf | Posudek oponenta práce | 154,02 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
STROCKOVA.pdf(2).pdf | Průběh obhajoby práce | 93,38 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/8597
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.