Název: Real-time image processing in robot soccer
Autoři: Gajdušek, Michal
Hradec, Jakub
Šolc, František
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2005: Posters: The 13-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2005 in co-operation with EUROGRAPHICS, University of West Bohemia, Plzen, Czech Republic, p. 19-20.
Datum vydání: 2005
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/WSCG2005/Papers_2005/Poster/!WSCG2005_Poster_Proceedings_Final.pdf
http://hdl.handle.net/11025/891
ISBN: 80-903100-8-7
Klíčová slova: real-time zpracování obrazu;robotický fotbal
Klíčová slova v dalším jazyce: real-time image processing;robot-soccer
Abstrakt: This paper deals with design of fast image processing necessary for robot soccer system of MIROSOT category. The robots are small cubes with color patches on their top. A color camera situated over the playground captures the image of the playground. The purpose of image processing is to acquire the position and orientation of the robots in appropriately short time (the frame rate is 50 fps) from the image. In this paper we present our approach to this problem. Our techniques of image segmentation, objects classification and scene understanding are optimized for speed and robustness. We also present various types of the patches and methods for their recognition.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2005: Posters

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Gajdusek.pdfPlný text39,9 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/891

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.