Název: | Multikulturní princip v hudební výchově na gymnáziu (zaměřeno na práci s rytmem) |
Další názvy: | Multicultural princip of music education at grammar school (with aim on rhythm exercises) |
Autoři: | Nováková, Miroslava |
Vedoucí práce/školitel: | Lišková, Štěpánka |
Oponent: | Slavíková, Marie |
Datum vydání: | 2013 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/9219 |
Klíčová slova: | školství;multikulturní princip;hudební výchova;modelová vyučovací jednotka;rytmická cvičení |
Klíčová slova v dalším jazyce: | school education;multicultural principle;music education;model lesson;rhythm exercises |
Abstrakt: | Tato diplomová práce se zabývá uplatněním multikulturního principu v hodinách hudební výchovy na gymnáziu. V teoretické části jsou definovány pojmy, které souvisejí s multikulturním tématem. Autorka se vyjadřuje k multikulturní realitě v Evropě a v České republice. Vymezuje hlavní složky a cíle multikulturní výchovy a zabývá se hudbou a její vysokou integrační hodnotou. Další kapitoly jsou zkonkrétněny na oblast školství, kde definuje multikulturní průřezové téma v programech RVP, a hledá cesty, jak včlenit multikulturní přesahy i do předmětu hudební výchovy. V praktické části je zpracován návrh modelové vyučovací jednotky s uplatněním multikulturních principů. Diplomová práce je zakončena realizací výukového modelu provedeného na Gymnáziu Františka Křižíka v Plzni. Závěr praktické části je věnován celkovému zhodnocení lekce z hlediska naplnění cílů a principů v programech RVP. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This diploma thesis is engaged in application of the multicultural principle in music education at school. The terms are defined in treoretical part which are related with a multicultural theme. The author expresses the multicultural reality in Europe and in The Czech Republic, defines the main elements and targets of multicultural education. Other chapters are concretized to the area of the education, where the author defines multicultural cross-cutting theme in the RVP programs and she searches for way to incorporate multicultural overlaps into the lessons of music. The author deals with the music and its high integration value. Practical part contains a suggestion of model lesson with application of multicultural principles. The diploma thesis is topped by realization of the proposed model made at František Křižík high school in Pilsen. The conclusion of the practical part is devoted for complex evaluation of the proposedl lesson with regard of fulfilment of objectives and principles in the RVP programs. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KHK) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Diplomova prace, Novakova M..pdf | Plný text práce | 27,93 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Novakova_hodnoceni_DP_vedouci_Liskova.pdf | Posudek vedoucího práce | 613,33 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Novakova_posudek_DP_oponent_Slavikova.pdf | Posudek oponenta práce | 688,12 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
prubeh_obhajoby_DP_Novakova.pdf | Průběh obhajoby práce | 156,85 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/9219
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.