Title: | Vliv hudby na dítě školního věku |
Other Titles: | Influence of music on school aged children |
Authors: | Spourová, Růžena |
Advisor: | Slavíková, Marie |
Referee: | Feiferlíková, Romana |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/10169 |
Keywords: | dítě školního věku;hudební vkus;hudebnost;předpoklady pro komunikaci s hudbou;sémantický diferenciál;vliv hudby |
Keywords in different language: | school-age child;musical taste;musicality;assumptions for communication with music;semantic differential;influence of music |
Abstract: | Předložená práce si klade za cíl přiblížit a osvětlit problematiku vlivu hudby na dítě mladšího a středního školního věku. Konkrétněji se zabývá vlivem hudby na fyziologii, psychologii a sociologii dětí v tomto věku. Částečně je zde obsažen také vliv hudby na jiné dovednosti. Je zde kladen důraz především na kladný vliv aktivní hudební činnosti. Zároveň je zde popsána důležitost předpokladů pro komunikaci s hudbou a také charakteristika dětí školního věku, na které je práce zaměřena. Práce slouží jako přehled poznatků z celého světa, které se touto tématikou zabývaly a obsahuje také část výzkumnou, která dokazuje odlišnosti ve vnímání hudby různých žánrů mezi dětmi, které mají zkušenost s hudební aktivitou a dětmi, které se hudbě nikdy aktivně nevěnovaly. |
Abstract in different language: | Presented work sets its aim on description and explanation of how does the music effects primary school child. To be more specific, I work deals with music effects on physiology, psychology and sociology of children in that age.The effect on other abilities is also involved. The stress is laid primarily on positive effect of musical activity. Magnitude of family enviroment and the character of child, who is the work aimed on, is there also described. The work serves a list of knowledge from all over the world which are connected to this issue and it also contents the research section which proves differences of musical perception between children whose had experienced some kind of musical activity and children whose had not. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KHK) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska prace -Spourova.pdf | Plný text práce | 1,9 MB | Adobe PDF | View/Open |
Spourova_hodnoceni_BP_vedouci_Slavikova.pdf | Posudek vedoucího práce | 543,01 kB | Adobe PDF | View/Open |
Spourova_posudek_BP_oponent_Feiferlikova.pdf | Posudek oponenta práce | 409,94 kB | Adobe PDF | View/Open |
prubeh_obhajoby_BP_Spourova.pdf | Průběh obhajoby práce | 162,04 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/10169
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.