Title: | Problémy designu materiálů pro výuku jazyků |
Other Titles: | Design Issues in Language Testing Materials |
Authors: | Voláková, Miroslava |
Advisor: | Klečková, Gabriela |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/10537 |
Keywords: | design;testování jazyků;použitelnost;Gestalt;C.R.A.P.;validita;reliabilita;principy designu;vizuální analýza dokumentů |
Keywords in different language: | design;language testing;usability;Gestalt;C.R.A.P.;validity;reliability;design principles;visual analysis of documents |
Abstract: | Tato diplomová práce se zabývá možným dopadem vizuálního designu jazykového testu na vnímání tohoto testu studenty. Práce poskytuje informace o základních pravidlech a zákonech designu, a dále rozebírá jejich využití v didaktickém testu anglického jazyka vytvořeného pro státní maturity. Cílem výzkumu prováděného pomocí testování použitelnosti bylo objevit chyby v designu a navrhnout jejich případná řešení. |
Abstract in different language: | The thesis deals with the possible impact of the visual design of a language test on students? perception of such a test. It provides information about the essential design rules and laws, and furthermore analyses their use in a didactic test in English created for the state school-leaving exam. The aim of the research carried out by means of usability testing was to find out design issues and suggest their possible solution. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KAN) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
MVolakova-thesis-final.pdf | Plný text práce | 1,41 MB | Adobe PDF | View/Open |
Volakova V.pdf | Posudek vedoucího práce | 85,55 kB | Adobe PDF | View/Open |
Volakova O.pdf | Posudek oponenta práce | 91,16 kB | Adobe PDF | View/Open |
Volakova P.pdf | Průběh obhajoby práce | 42,45 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/10537
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.