Název: | Quadrilateral mesh generation from point clouds by a Monte Carlo method |
Autoři: | Róth, Ágoston Juhász, Imre |
Citace zdrojového dokumentu: | WSCG '2009: Full Papers Proceedings: The 17th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision in co-operation with EUROGRAPHICS: University of West Bohemia Plzen, Czech Republic, February 2 - 5, 2009, p. 97-104. |
Datum vydání: | 2009 |
Nakladatel: | Václav Skala - UNION Agency |
Typ dokumentu: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | http://wscg.zcu.cz/WSCG2009/Papers_2009/!_WSCG2009_Full_final.zip http://hdl.handle.net/11025/10894 |
ISBN: | 978-80-86943-93-0 |
Klíčová slova: | kvadrilaterální mřížka;bodové mraky;Monte Carlo |
Klíčová slova v dalším jazyce: | quadrilateral mesh;point clouds;Monte Carlo |
Abstrakt: | We present a Monte Carlo method that generates a quadrilateral mesh from a point cloud. The proposed algorithm evolves an initial quadrilateral mesh towards the point cloud which mesh is constructed by means of the skeleton of the input points. The proposed technique proves to be useful in case of relatively complex point clouds that describe smooth and non-self-intersecting surfaces with junctions/branches and loops. The resulted quadrilateral mesh may be used to reconstruct the surfaces by means of tensor product patches such as B-spline or NURBS. |
Práva: | © Václav Skala - UNION Agency |
Vyskytuje se v kolekcích: | WSCG '2009: Full Papers Proceedings |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Roth.pdf | Plný text | 8,16 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/10894
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.