Název: Quadrilateral mesh generation from point clouds by a Monte Carlo method
Autoři: Róth, Ágoston
Juhász, Imre
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2009: Full Papers Proceedings: The 17th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision in co-operation with EUROGRAPHICS: University of West Bohemia Plzen, Czech Republic, February 2 - 5, 2009, p. 97-104.
Datum vydání: 2009
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/WSCG2009/Papers_2009/!_WSCG2009_Full_final.zip
http://hdl.handle.net/11025/10894
ISBN: 978-80-86943-93-0
Klíčová slova: kvadrilaterální mřížka;bodové mraky;Monte Carlo
Klíčová slova v dalším jazyce: quadrilateral mesh;point clouds;Monte Carlo
Abstrakt: We present a Monte Carlo method that generates a quadrilateral mesh from a point cloud. The proposed algorithm evolves an initial quadrilateral mesh towards the point cloud which mesh is constructed by means of the skeleton of the input points. The proposed technique proves to be useful in case of relatively complex point clouds that describe smooth and non-self-intersecting surfaces with junctions/branches and loops. The resulted quadrilateral mesh may be used to reconstruct the surfaces by means of tensor product patches such as B-spline or NURBS.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2009: Full Papers Proceedings

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Roth.pdfPlný text8,16 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/10894

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.