Název: | Fresnel term approximations for metals |
Autoři: | Lazániy, István Szirmay-Kalos, László |
Citace zdrojového dokumentu: | WSCG '2005: Short Papers: The 13-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2005 in co-operation with EUROGRAPHICS, p. 77-80. |
Datum vydání: | 2005 |
Nakladatel: | Václav Skala - UNION Agency |
Typ dokumentu: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | http://wscg.zcu.cz/WSCG2005/Papers_2005/Short/!WSCG2005_Short_Proceedings_Final.pdf http://hdl.handle.net/11025/11214 |
ISBN: | 80-903100-9-5 |
Klíčová slova: | oboustranná distribuční odrazová funkce;Fresnelův term;Schlickova aproximace |
Klíčová slova v dalším jazyce: | bidirectional reflectance distribution function;Fresnel term;Schlick's approximation |
Abstrakt: | Colored reflections are governed by the Fresnel term, which can be expressed from the refraction index of the material. This function, especially for metals where the refraction index becomes a complex number, is rather computation intensive. This paper presents an accurate simplification, which can also cope with complex refraction indices. In order to establish the approximation, Schlick’s formula is rescaled and the residual error is compensated by a simple rational approximation. The resulting formula can present realistic metals and is simple enough to be implemented on the vertex or pixel shader, and used in games. |
Práva: | © Václav Skala - UNION Agency |
Vyskytuje se v kolekcích: | WSCG '2005: Short Papers |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Lazanyi.pdf | Plný text | 225,78 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/11214
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.