Název: | Physically-based Simulation of Hair Strips in Real-Time |
Autoři: | Taşkiran, Hasan Doğu Güdükbay, Uğur |
Citace zdrojového dokumentu: | WSCG '2005: Short Papers: The 13-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2005 in co-operation with EUROGRAPHICS, p. 153-156. |
Datum vydání: | 2005 |
Nakladatel: | Václav Skala - UNION Agency |
Typ dokumentu: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | http://wscg.zcu.cz/WSCG2005/Papers_2005/Short/!WSCG2005_Short_Proceedings_Final.pdf http://hdl.handle.net/11025/11232 |
ISBN: | 80-903100-9-5 |
Klíčová slova: | simulace vlasů;pramínky vlasů;real-time simulace |
Klíčová slova v dalším jazyce: | hair simulation;hair strips;real-time simulation |
Abstrakt: | In this paper, we present our implementation of physically-based simulation of hair strips. We used a mass-spring model followed by a hybrid approach where particle systems and the method of clustering of hair strands are employed. All the forces related to springs are implemented: gravity, repulsions from collisions (head and ground), absorption (ground only), frictions (ground and air), internal spring frictions. Real-time performance is achieved for physically-based simulation of hair strips and promising results in terms of the realistic hair behavior and hair rendering are obtained. |
Práva: | © Václav Skala - UNION Agency |
Vyskytuje se v kolekcích: | WSCG '2005: Short Papers |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Taskiran.pdf | Plný text | 353,75 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/11232
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.