Název: Accurate real-time multi-camera stereo-matching on the GPU for 3D reconstruction
Autoři: Denker, Klaus
Umlauf, Georg
Citace zdrojového dokumentu: Journal of WSCG. 2011, vol. 19, no. 1-3, p. 9-16.
Datum vydání: 2011
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: článek
article
URI: http://wscg.zcu.cz/WSCG2011/!_2011_J_WSCG_1-3.pdf
http://hdl.handle.net/11025/1239
ISSN: 1213–6972 (hardcopy)
1213–6980 (CD-ROM)
1213–6964 (on-line)
Klíčová slova: 3D rekonstrukce;grafické procesory;korespondenční problém;počítačové vidění
Klíčová slova v dalším jazyce: 3D reconstruction;graphic processing units;stereo matching;computer vision
Abstrakt: Using multi-camera matching techniques for 3d reconstruction there is usually the trade-off between the quality of the computed depth map and the speed of the computations. Whereas high quality matching methods take several seconds to several minutes to compute a depth map for one set of images, real-time methods achieve only low quality results. In this paper we present a multi-camera matching method that runs in real-time and yields high resolution depth maps. Our method is based on a novel multi-level combination of normalized cross correlation, deformed matching windows based on the multi-level depth map information, and sub-pixel precise disparity maps. The whole process is implemented completely on the GPU. With this approach we can process four 0.7 megapixel images in 129 milliseconds to a full resolution 3d depth map. Our technique is tailored for the recognition of non-technical shapes, because our target application is face recognition.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:Number 1-3 (2011)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Denker.pdf5,12 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/1239

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.