Název: Obraz a slovo v souvislostech - Rozdíly v interpretaci uměleckého díla empirickým divákem podmíněné slovním doprovodem díla
Další názvy: Image and word in context - Differences in interpretation of the artwork by empirical viewer conditioned by verbal accompaniment of the work
Autoři: Štolová, Kateřina
Vedoucí práce/školitel: Slavík, Jan
Oponent: Podlipský, Rudolf
Datum vydání: 2014
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/13128
Klíčová slova: interpretace;interpretační rozptyl;umění;umělecké dílo;artefiletika;vizuální komunikace;hermeneutika;předporozumění;kvalitativní výzkum
Klíčová slova v dalším jazyce: interpretation;interpretation variance;art;artwork;art-philetic;visual communication;hermeneutics;pre-understanding;qualitative research
Abstrakt: Předmětem mého zkoumání byl proces interpretace vizuálního uměleckého díla ze strany laiků ve školním věku. Práce analyzuje vlivy slovního doprovodu na vývoj porozumění uměleckému dílu z pohledu empirického diváka. Jsou popisovány, charakterizovány a vykládány změny spojené s vlivem slovního doprovodu díla. Cílem mojí bakalářské práce je teoreticky vymezit, empiricky popsat a kvalitativně analyzovat změny spojené s vlivem slovního doprovodu podpůrnou interpretací díla. Práce obsahuje teoretickou část zaměřenou na fenomén interpretace a rozbor pojmu interpretace z hlediska výtvarné výchovy. Praktická část na základě kvalitativní výzkumné metodiky porovnává rozdíly v interpretacích způsobené slovním doprovodem podpůrnou interpretací díla (název, doprovodná báseň, krátký příběh).
Abstrakt v dalším jazyce: The subject of my research was the lay interpretation process of visual artwork. This thesis analyses the influence of verbal accompaniment on the development of the understanding of a work of art by an empirical viewer. The changes accompanying the influence of the verbal accompaniment of the artwork are described, characterised and interpreted. The aim of my thesis was to theoretically determine, empirically describe and analyse the changes in the quality of the interpretation of visual artwork, caused by the verbal accompaniment that supports the interpretation of the work of art. My thesis contains a theoretical part that focuses on the phenomena of interpretation and analysis of the term from the viewpoint of education through art. The practical part compares differences in interpretations caused by the verbal accompaniment - supporting interpretation (a title, poem, short text) - of the artwork on the basis of qualitative explorational methods.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVK)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Obraz a slovo bakalarska prace_Stolova.pdfPlný text práce22,9 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
SCAN - Stolova Katerina - vedouci - Slavik - 2014.pdfPosudek vedoucího práce1,51 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
SCAN - Stolova Katerina - oponent - Podlipsky - 2014.pdfPosudek oponenta práce924,75 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Prubeh obhajoby - Stolova Katerina 2014.pdfPrůběh obhajoby práce298,94 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/13128

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.