Název: Úroveň sesterské edukace na ortopedickém oddělení z pohledu sester a pacientů v oblastní a fakultní nemocnici
Další názvy: The level of nursing education in the orthopedic department from the perspective of nurses and patients in a regional teaching hospital
Autoři: Rybenská, Jana
Vedoucí práce/školitel: Bejvančická, Petra
Oponent: Frei, Jiří
Datum vydání: 2014
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/13790
Klíčová slova: edukace;edukační proces;všeobecná sestra;pacient;ortopedické oddělení
Klíčová slova v dalším jazyce: education;educational process;general nurse;patient;orthopedic department
Abstrakt: Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku edukace na ortopedickém oddělení z pohledu všeobecných sester a pacientů. V teoretické části diplomové práce se zabývám pojmem edukace, edukačním procesem, edukací ortopedického pacienta a edukačními standardy. Dále definuji pedagogiku, motivaci a komunikaci. V teoretické části se také věnuji samotnému ortopedickému oboru, perioperační péči a jednotlivým oddělením, jak Klinice ortopedie a traumatologie pohybového ústrojí ve Fakultní nemocnici Plzeň, tak i ortopedicko úrazovému oddělení nemocnice Kladno. Praktická část obsahuje kvantitativní výzkumné šetření, které zjišťuje úroveň sesterské edukace, jak všeobecné sestry edukují a jak tuto edukaci vnímají pacienti. Na základě zjištěných výsledků byl vytvořen edukační standard, který byl doporučený Oblastní nemocnici Kladno, a.s.
Abstrakt v dalším jazyce: This thesis is focused on the education of the orthopedic department from the perspective of nurses and patients. In the theoretical part of the thesis deals with the concept of education, the educational process, educating patients and orthopedic eduacional standards. Further defines pedagogy, motivation and communication. The theoretical part is also devoted to the orthopedic field, perioperative care, and individual departments to the Clinic of orthopedics and traumatology of the locomotor system in a Teaching hospital in Pilsen, and orthopedic - Accident department of the hospital Kladno. The practical part contains quantitative research which investigates the level of nursing education, both general nurses educated and how they perceive the education of patients. Based on the results of the educational standard was created, which was recommended by the Regional Hospital Kladno, a.s.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KOS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Rybenska dp.pdfPlný text práce3,07 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Rybenska_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce508,01 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Rybenska_oponent.pdfPosudek oponenta práce1,54 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Rybenska_obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce447,75 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/13790

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.