Název: | Ritualizované chování dětí předškolního věku v evoluční perspektivě procesu sociálního učení: Výzkum v mateřských školách Plzeňského kraje |
Další názvy: | Ritualized Behavior in Preschool Children in the Evolutionary Process of Social Learning: A research in nursery schools of the Plzeň Region |
Autoři: | Kašová, Ilona |
Vedoucí práce/školitel: | Sovová, Pavla |
Datum vydání: | 2014 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/13802 |
Klíčová slova: | rituál;ritualizované chování;sociální učení;evoluce;evoluční perspektiva;imitace jako forma sociálního učení |
Klíčová slova v dalším jazyce: | ritual;ritualized behavior;social learning;evolution;evolutionary perspective;imitation as form of social learning |
Abstrakt: | Ritualizované chování dětí předškolního věku v evolučním procesu sociálního učení je obsahem teoretické části bakalářské práce. Zabývá se jednotlivými obecnými pojmy, na jejichž základě vysvětluje souvislosti s rituálním chováním. Rozvíjí myšlenku přínosu rituálů k mechanismům sociálního učení. V centru zájmu jsou evoluční kořeny ritualizovaného chování jako prostředku formy sociálního učení nápodobou imitací a předpoklady dítěte předškolního věku k jednání zaměřenému na kroky vedoucí k dosažení cíle více než na cíl samotný. Výzkumné šetření se zaměřuje na kvalitativní a kvantitativní hodnocení využívání rituálů v mateřských školách na výzkumném souboru učitelek mateřských škol Plzeňského kraje. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The subject of the theoretical part of the thesis is ritualized behavior of preschool children in the processes of social learning from an evolutionary perspective. There are some general terms taken into consideration and on their basis the general issues regarding the phenomenon are subject of interest. The idea of contribution of rituals to the social learning mechanisms is developed here. In the center of attention are evolutionary roots of ritualized behavior in the processes of social learning by imitation and a child's predispositions to concentrate its attention more to the structure of an action than to the goal of that action. The original research, presented in the second part of the thesis, evaluates relevant data derived from questionnaire conducted among nursery school teachers from the Plzeň Region. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Kasova_BP.pdf | Plný text práce | 1,22 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Kasova VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 38,47 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Kasova OP.pdf | Posudek oponenta práce | 30,13 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Kasova O.pdf | Průběh obhajoby práce | 14,38 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/13802
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.