Název: | Možnosti využití filmu na 2. stupni ZŠ (v 8. a 9. třídě) |
Další názvy: | Possibility of utilization of film in teaching 8th and 9th grade of elementary school |
Autoři: | Houfková, Ivana |
Vedoucí práce/školitel: | Staněk, Jiří |
Oponent: | Brčáková, Vladimíra |
Datum vydání: | 2014 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/14169 |
Klíčová slova: | film;literární výchova;základní škola;metodika;Divá Bára;Lakomec;Lassie se vrací;Kytice;Vyšetřování ztráty třídní knihy;Romeo a Julie;Eragon;komunikace;literatura;pracovní listy |
Klíčová slova v dalším jazyce: | film;literary education;elementary school;methodology;Divá Bára;The Miser;Lassie returns;Posy;Investigation loss class register;Romeo and Juliet;Eragon;communication;literature;worksheets |
Abstrakt: | Diplomová práce se zabývá možností, jak nejlépe využít propojení filmu a literatury v 8. a 9. ročníku na 2. stupni základní školy. Práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol, taktéž obsahuje úvod, závěr a přílohy. Jednotlivé kapitoly se věnují literární výchově, dále se zabývají propojením filmu a literatury. Nachází se zde také kapitola, která je zaměřená na film s ohledem na komunikaci v něm. V praktické části se nachází metodiky vybraných děl (např. Romeo a Julie, Lassie se vrací, Kytice). V přílohách jsou pracovní listy obsahující ukázky z knih. V práci se aplikují metody tvořivého myšlení jako např. metoda volného psaní, pětilístku či INSERT. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This Diploma Thesis is concerned with the possibility of the best utilization of film and literature connection in teaching 8th and 9th grade of elementary school. The Thesis is divided into four main chapters; it also contains the Introduction, Conclusion and appendixes. The individual chapters are devoted to literary education, and are concerned with the connection of film and literature. In this Thesis you can also find the chapter which is focused on film with regard to the communication in it. In the practical part of this Diploma Thesis you can find methodology of the selected literary works (e.g. Romeo and Juliet, Lassie Come-Home, Kytice/Wild flowers). In the appendixes you can find worksheets with book excerpts. In this Thesis the techniques of creative thinking are applied, for example the method of free writing, method of "five-leaf clover" or INSERT (Interactive Notation System for Effective Reading and Thinking). |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KČJ) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Ivana Houfkova - diplomova prace 2014.pdf | Plný text práce | 2,84 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
houfkova_stanek.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,04 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
houfkova_brcakova.pdf | Posudek oponenta práce | 53,44 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
houfkova_prubeh.pdf | Průběh obhajoby práce | 191,32 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/14169
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.