Název: Možnosti využití filmu na 2. stupni ZŠ (v 8. a 9. třídě)
Další názvy: Possibility of utilization of film in teaching 8th and 9th grade of elementary school
Autoři: Houfková, Ivana
Vedoucí práce/školitel: Staněk, Jiří
Oponent: Brčáková, Vladimíra
Datum vydání: 2014
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/14169
Klíčová slova: film;literární výchova;základní škola;metodika;Divá Bára;Lakomec;Lassie se vrací;Kytice;Vyšetřování ztráty třídní knihy;Romeo a Julie;Eragon;komunikace;literatura;pracovní listy
Klíčová slova v dalším jazyce: film;literary education;elementary school;methodology;Divá Bára;The Miser;Lassie returns;Posy;Investigation loss class register;Romeo and Juliet;Eragon;communication;literature;worksheets
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá možností, jak nejlépe využít propojení filmu a literatury v 8. a 9. ročníku na 2. stupni základní školy. Práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol, taktéž obsahuje úvod, závěr a přílohy. Jednotlivé kapitoly se věnují literární výchově, dále se zabývají propojením filmu a literatury. Nachází se zde také kapitola, která je zaměřená na film s ohledem na komunikaci v něm. V praktické části se nachází metodiky vybraných děl (např. Romeo a Julie, Lassie se vrací, Kytice). V přílohách jsou pracovní listy obsahující ukázky z knih. V práci se aplikují metody tvořivého myšlení jako např. metoda volného psaní, pětilístku či INSERT.
Abstrakt v dalším jazyce: This Diploma Thesis is concerned with the possibility of the best utilization of film and literature connection in teaching 8th and 9th grade of elementary school. The Thesis is divided into four main chapters; it also contains the Introduction, Conclusion and appendixes. The individual chapters are devoted to literary education, and are concerned with the connection of film and literature. In this Thesis you can also find the chapter which is focused on film with regard to the communication in it. In the practical part of this Diploma Thesis you can find methodology of the selected literary works (e.g. Romeo and Juliet, Lassie Come-Home, Kytice/Wild flowers). In the appendixes you can find worksheets with book excerpts. In this Thesis the techniques of creative thinking are applied, for example the method of free writing, method of "five-leaf clover" or INSERT (Interactive Notation System for Effective Reading and Thinking).
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KČJ)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Ivana Houfkova - diplomova prace 2014.pdfPlný text práce2,84 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
houfkova_stanek.pdfPosudek vedoucího práce1,04 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
houfkova_brcakova.pdfPosudek oponenta práce53,44 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
houfkova_prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce191,32 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/14169

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.