Title: Možnosti využití filmu na 2. stupni ZŠ (v 8. a 9. třídě)
Other Titles: Possibility of utilization of film in teaching 8th and 9th grade of elementary school
Authors: Houfková, Ivana
Advisor: Staněk, Jiří
Referee: Brčáková, Vladimíra
Issue Date: 2014
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/14169
Keywords: film;literární výchova;základní škola;metodika;Divá Bára;Lakomec;Lassie se vrací;Kytice;Vyšetřování ztráty třídní knihy;Romeo a Julie;Eragon;komunikace;literatura;pracovní listy
Keywords in different language: film;literary education;elementary school;methodology;Divá Bára;The Miser;Lassie returns;Posy;Investigation loss class register;Romeo and Juliet;Eragon;communication;literature;worksheets
Abstract: Diplomová práce se zabývá možností, jak nejlépe využít propojení filmu a literatury v 8. a 9. ročníku na 2. stupni základní školy. Práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol, taktéž obsahuje úvod, závěr a přílohy. Jednotlivé kapitoly se věnují literární výchově, dále se zabývají propojením filmu a literatury. Nachází se zde také kapitola, která je zaměřená na film s ohledem na komunikaci v něm. V praktické části se nachází metodiky vybraných děl (např. Romeo a Julie, Lassie se vrací, Kytice). V přílohách jsou pracovní listy obsahující ukázky z knih. V práci se aplikují metody tvořivého myšlení jako např. metoda volného psaní, pětilístku či INSERT.
Abstract in different language: This Diploma Thesis is concerned with the possibility of the best utilization of film and literature connection in teaching 8th and 9th grade of elementary school. The Thesis is divided into four main chapters; it also contains the Introduction, Conclusion and appendixes. The individual chapters are devoted to literary education, and are concerned with the connection of film and literature. In this Thesis you can also find the chapter which is focused on film with regard to the communication in it. In the practical part of this Diploma Thesis you can find methodology of the selected literary works (e.g. Romeo and Juliet, Lassie Come-Home, Kytice/Wild flowers). In the appendixes you can find worksheets with book excerpts. In this Thesis the techniques of creative thinking are applied, for example the method of free writing, method of "five-leaf clover" or INSERT (Interactive Notation System for Effective Reading and Thinking).
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KČJ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ivana Houfkova - diplomova prace 2014.pdfPlný text práce2,84 MBAdobe PDFView/Open
houfkova_stanek.pdfPosudek vedoucího práce1,04 MBAdobe PDFView/Open
houfkova_brcakova.pdfPosudek oponenta práce53,44 kBAdobe PDFView/Open
houfkova_prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce191,32 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/14169

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.