Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Tesař, Petr | |
dc.contributor.author | Šťastná, Eva | |
dc.date.accepted | 2014-08-25 | |
dc.date.accessioned | 2015-03-25T09:44:43Z | - |
dc.date.available | 2012-12-04 | cs |
dc.date.available | 2015-03-25T09:44:43Z | - |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.date.submitted | 2014-04-14 | |
dc.identifier | 54756 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/14460 | |
dc.description.abstract | Tématem této diplomové práce je Mezinárodní terorismus jako problém 21. století. Cílem této diplomové práce je probádání nebezpečnosti terorismu v současném světě na základě prozkoumání odborné literatury a jeho didaktická aplikace do výuky Výchovy k občanství na druhém stupni základních škol tak, aby došlo k aktivnímu zapojení žáka do hodiny a rozšíření jeho znalostí. Tato práce se skládá ze dvou části: teoretické a praktické. Teoretická část se zabývá otázkou hrozby terorismu. Je terorismus opravdovou hrozbou nebo jen ukázkou vlivu médií? Jaký vliv hrajou média v této problematice? Jaký vliv má na terorismus otázka odlišnosti kultur a náboženství? Lze se vůbec nějak proti terorismu bránit? Praktická část se zabývá způsoby začlenění zkoumaného tématu do výuky Výchovy občanství na druhém stupni ZŠ a tvoří hlavní část práce. Tato část práce obsahuje 6 příprav, které se zaměřují na vliv náboženství a rozdílnost kultur v otázce terorismu; dále na terorismus, jeho dělení a příčiny vzniku a možnosti obrany proti terorismu. V těchto přípravách jde zejména o rozvoj poznatků žáka, ale zároveň o rozvoj žákovy osobnosti. V přípravách jsou kombinovaný různé metody a formy výuky tak, aby došlo k aktivnímu zapojení žáka do hodiny. | cs |
dc.format | 115 s. (157 470 znaků) | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.relation.isreferencedby | https://portal.zcu.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=54756 | - |
dc.rights | Plný text práce je přístupný bez omezení. | cs |
dc.subject | terorismus | cs |
dc.subject | náboženský terorismus | cs |
dc.subject | fundamentalismus | cs |
dc.subject | islám | cs |
dc.subject | islamismus | cs |
dc.subject | kulturní konflikty | cs |
dc.subject | obrana proti terorismu | cs |
dc.title | Mezinárodní terorismus jako problém 21. století | cs |
dc.title.alternative | International terrorism like a problem of 21st century | en |
dc.type | diplomová práce | cs |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | cs |
dc.thesis.degree-level | Navazující | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Západočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická | cs |
dc.description.department | Katedra historie | cs |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cs |
dc.description.result | Obhájeno | cs |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.description.abstract-translated | A topic of this dissertation is An International Terrorism as a Problem of 21st century. A goal of this dissertation is to explore a danger of terrorism in the present world with the aid of special literature and its didactic application into education of Civics for a second grade of grammar schools in order to involve a student into a lesson and to extend his/her knowledge. This work consists of two parts: theoretical and practical. The theoretical part deals with a question about a threat of terrorism. Is terrorism a real threat or is it just a demonstration of a media influence? How media influence these problems? How differences in culture and religion influence terrorism? Can we really defend ourselves against terrorism? The practical part deals with ways of integration of this topic into education of Civics for a second grade of grammar schools and it is a main part of this work. This part contains of six lesson preparations, which concentrate on an influence of religion and cultrure differences concerning terrorism; also on terrorism, its devisions and reasons of its formation and deffence against it. The main goal of these lesson preparations is to extend student's knowledge and also his personality. There are combinations of different methods of educations in order to an active involvement of a student. | en |
dc.subject.translated | terrorism | en |
dc.subject.translated | religious terrorism | en |
dc.subject.translated | fundamentalism | en |
dc.subject.translated | islam | en |
dc.subject.translated | islamism | en |
dc.subject.translated | cultural conflicts | en |
dc.subject.translated | defence against terrorism | en |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KHI) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Eva Stastna - Mezinarodni terorismus jako problem 21. stol..pdf | Plný text práce | 9,81 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Stastna V.pdf | Posudek vedoucího práce | 606,75 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Stastna O.pdf | Posudek oponenta práce | 741,51 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Stastna P.pdf | Průběh obhajoby práce | 195,04 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/14460
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.