Název: | Silhouette enhanced point-based rendering |
Autoři: | Luz, José Luiz Velho, Luiz Carvalho, Paulo Cezar P. |
Citace zdrojového dokumentu: | Journal of WSCG. 2005, vol. 13, no. 3, p. 105-111. |
Datum vydání: | 2005 |
Nakladatel: | Václav Skala - UNION Agency |
Typ dokumentu: | článek article |
URI: | http://wscg.zcu.cz/WSCG2005/Papers_2005/Journal/!WSCG2005_Journal_Final.pdf http://hdl.handle.net/11025/1452 |
ISSN: | 1213–6964 (online) 1213–6980 (CD-ROM) 1213–6972 (hardcover) |
Klíčová slova: | vykreslování;3D data;grafické datové struktury;mapování textur |
Klíčová slova v dalším jazyce: | rendering;3D data;graphic data structures;texture mapping |
Abstrakt: | With the recent advances in the 3D scanning field, the size of datasets to be displayed has increased up to billions of points. Typically, we have a dense, unstructured set of points without connectivity information. Most researchers have proposed the point-surfel association to represent the surface’s geometry and to render it using a planar approximation for each point. This paper proposes an alternative approximation, where curved surface elements (c-surfels) are employed, in order to get better adaptation to the surface to be rendered. We also use texture mapping and blending, to produce a perceptually better visualization. Improvements caused by using curved surfels instead of planar ones are especially noticeable at the object’s silhouette. |
Práva: | © Václav Skala - UNION Agency |
Vyskytuje se v kolekcích: | Volume 13, Number 1-3 (2005) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Luz.pdf | Plný text | 348,12 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/1452
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.