Title: | Vybrané problémy dětí - cizinců při integraci v MŠ a na nižším stupni ZŠ |
Other Titles: | Selected problems with the integration of foreign children in lower primary school |
Authors: | Holoubková, Zdeňka |
Advisor: | Hrdlička, Milan |
Referee: | Macháčková, Dita |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/15173 |
Keywords: | čeština jako cizí jazyk;migrace;integrace;cizinci;Ukrajinci;Vietnamci;pedagogika I. stupně ZŠ |
Keywords in different language: | czech as foreign language;migration;integration;foreigners;Ukrainians;Vietnamese;pedagogy of first degree of primary school |
Abstract: | Práce podává náhled na situaci imigrantů v ČR, přibližuje problémy, se kterými se setkávají děti - cizinci na I. stupni ZŠ. Pro práci byl proveden dotazníkový průzkum, který pojednává o 68 žácích - cizincích 14 národností. |
Abstract in different language: | This work deals with reason of migration and introduces the situation of children of immigrants in the school system of Czech Republic; describes factors which have influence on the integration of foreigners pupils at primary school. For this work was conducted research mapping selected language and social problems of 14 nationalities living in Czech Republic. Work´s conslusion provides several tools that can be suitably used for the integration of foreing children. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KČJ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Vybrane problemy deti - cizincu pri integraci na nizsim stupni ZS.pdf | Plný text práce | 2,45 MB | Adobe PDF | View/Open |
holoubkova_hrdlicka.pdf | Posudek vedoucího práce | 38,7 kB | Adobe PDF | View/Open |
holoubkova_machackova.pdf | Posudek oponenta práce | 768,29 kB | Adobe PDF | View/Open |
holoubkova_prubeh.pdf | Průběh obhajoby práce | 68,99 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/15173
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.