Title: Vybrané problémy dětí - cizinců při integraci v MŠ a na nižším stupni ZŠ
Other Titles: Selected problems with the integration of foreign children in lower primary school
Authors: Holoubková, Zdeňka
Advisor: Hrdlička, Milan
Referee: Macháčková, Dita
Issue Date: 2014
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/15173
Keywords: čeština jako cizí jazyk;migrace;integrace;cizinci;Ukrajinci;Vietnamci;pedagogika I. stupně ZŠ
Keywords in different language: czech as foreign language;migration;integration;foreigners;Ukrainians;Vietnamese;pedagogy of first degree of primary school
Abstract: Práce podává náhled na situaci imigrantů v ČR, přibližuje problémy, se kterými se setkávají děti - cizinci na I. stupni ZŠ. Pro práci byl proveden dotazníkový průzkum, který pojednává o 68 žácích - cizincích 14 národností.
Abstract in different language: This work deals with reason of migration and introduces the situation of children of immigrants in the school system of Czech Republic; describes factors which have influence on the integration of foreigners pupils at primary school. For this work was conducted research mapping selected language and social problems of 14 nationalities living in Czech Republic. Work´s conslusion provides several tools that can be suitably used for the integration of foreing children.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KČJ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vybrane problemy deti - cizincu pri integraci na nizsim stupni ZS.pdfPlný text práce2,45 MBAdobe PDFView/Open
holoubkova_hrdlicka.pdfPosudek vedoucího práce38,7 kBAdobe PDFView/Open
holoubkova_machackova.pdfPosudek oponenta práce768,29 kBAdobe PDFView/Open
holoubkova_prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce68,99 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/15173

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.