Název: Vytváření kritérií pro hodnocení
Další názvy: Designing Criteria to Assess Speaking Skills
Autoři: Rychtařík, Stanislav
Vedoucí práce/školitel: Klečková, Gabriela
Datum vydání: 2014
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/15349
Klíčová slova: mluvní dovednosti;hodnocení;hodnotící kritéria;úkoly pro hodnocení mluveného projevu
Klíčová slova v dalším jazyce: speaking skills;assessment;assessment criteria;speaking assessment tasks
Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá vytvářením kritérií pro hodnocení mluveného projevu. První část, sloužící jako teoretický rámec pro následný výzkum, předkládá čtenáři důvody, které vedly k vybrání tohoto tématu, a vysvětluje termíny mluvení, hodnocení a hodnotící kritéria v kontextu hodnocení mluveného projevu. Výzkum byl proveden pomocí dotazníků a mapuje současné praktiky učitelů v oblasti hodnocení mluveného projevu. Výsledky výzkumu odhalily nejčastěji používané úkoly pro hodnocení mluveného projevu, preference učitelů ohledně jednotlivých typů hodnocení a fakt, že kritéria, která učitelé pro jednotlivé typy úkolů stanovují, se poměrně značně liší. Výsledky výzkumu jsou okomentovány a možné příčiny jsou zmíněny. V závěru práce jsou prodiskutovány možné implikace pro učení jazyků.
Abstrakt v dalším jazyce: This graduate thesis deals with designing criteria to assess speaking skills. The first section, serving as a theoretical basis for the subsequent research, presents readers with the reasons for selecting this topic and explains the terms speaking, assessment and assessment criteria in the context of assessing speaking skills. The research, conducted by means of teacher questionnaires, maps the teachers' current practices in the field of the assessment of speaking skills. The results of the research revealed the most frequently employed speaking assessment tasks, teachers' preferences in types of assessment and the fact that the criteria teachers select for individual speaking assessment tasks differ quite significantly. Subsequently, the results are commented on, and possible reasons for their occurrence are mentioned. Implications of the results for language teaching are discussed at the end of the thesis.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KAN)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
dp_Rychtarik.pdfPlný text práce426,51 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Rychtarik V.pdfPosudek vedoucího práce556,14 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Rychttarik O.pdfPosudek oponenta práce552,48 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Rychtarik P.pdfPrůběh obhajoby práce299,72 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/15349

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.