Název: An efficient algorithm for ray casting of CSG animation frames
Autoři: Sanna, Andrea
Montuschi, Paolo
Citace zdrojového dokumentu: Journal of WSCG. 1998, vol. 6, no. 1-3.
Datum vydání: 1998
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: článek
article
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg1998/wscg98.htm
http://hdl.handle.net/11025/15940
ISSN: 1213-6972 (print)
1213-6980 (CD-ROM)
1213-6964 (online)
Klíčová slova: animované vykreslování;konstruktivní prostorová geometrie
Klíčová slova v dalším jazyce: animation rendering;constructive solid geometry
Abstrakt v dalším jazyce: This paper presents a new algorithm to generate ray casted CSG animation frames. We consider sequences of frames where only the objects can move, in this way, we take advantage of the high screen area coherence of this kind of animation. A new definition of bounding box allows us to reduce the number of pixels to be computed for the frames after the first. We associate with each box a CSG sub-tree encapsulated and two flags denoting if the box has changed in the current frame and if it will change in the next frame, respectively. We show with two examples the advantages of our technique when compared with an algorithm which entirely renders each frame of an animation. For the test sequences the intersections with CSG objects may be reduced about up to one fifth. while the rendering may be computed up to four times faster.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:Volume 6, number 1-3 (1998)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
WSCG98.psPlný text7,75 MBPostscriptZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/15940

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.