Title: | Komparativní analýza vývoje učiva o horninách, nerostech a půdě v naší primární škole |
Authors: | Podroužek, Ladislav |
Citation: | Arnica: časopis pro rozvoj přírodovědného vzdělávání. 2011, č. 2, s. 39-48. |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická |
Document type: | článek article |
URI: | http://arnica.zcu.cz/images/casopis/2011/Arnica_02_web.pdf http://hdl.handle.net/11025/16773 |
ISSN: | 1804-8366 |
Keywords: | kurikulární dokumenty;obsah;rozsah a koncipování učiva přírodovědy;základní školy |
Keywords in different language: | curricular documents;contents;scale and arrangement of science curriculum;primary schools |
Abstract: | Příspěvek dokumentuje vývoj vymezování a koncipování vybraného učiva přírodovědy a didakticky analyzuje jednotlivé kurikulární dokumenty od počátku minulého století až po současnost. |
Abstract in different language: | The complexity of the defi nition development and curriculum arrangement of the science about rocks, minerals and soil in the primary school level. The article also analyses particular curricular documents since beginning of 20th century till present time. |
Rights: | © Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická |
Appears in Collections: | Číslo 2 (2011) Články / Articles (KPG) Číslo 2 (2011) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Podrouzek.pdf | Plný text | 881,04 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/16773
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.