Název: | Inverse rendering of polished materials under constant complex uncontrolled illumination |
Autoři: | Nielsen, Michael Bang Brodersen, Anders |
Citace zdrojového dokumentu: | Journal of WSCG. 2004, vol. 12, no. 1-3, p. 309-316. |
Datum vydání: | 2004 |
Nakladatel: | UNION Agency |
Typ dokumentu: | článek article |
URI: | http://wscg.zcu.cz/wscg2004/Papers_2004_Full/E13.pdf http://hdl.handle.net/11025/1724 |
ISSN: | 1213-6972 |
Klíčová slova: | inverzní vykreslování;sférické harmonické;mapy prostředí |
Klíčová slova v dalším jazyce: | inverse rendering;spherical harmonics;environmental maps |
Abstrakt: | Inverse rendering infers realistic descriptions of illumination and material properties from photographs. However, the applicability of state of the art inverse rendering algorithms in real world scenarios is currently limited by the many assumptions made, eg. controlled or simple illumination. In this paper we concentrate on estimating polished materials and describe an inverse rendering system that works under constant complex uncontrolled distant illumination. In particular, we develop an analytical dual angular frequency space shading model for polished materials. We use this shading model in algorithms for estimating homogeneous materials, textures, illumination and both homogeneous materials and illumination simultaneously to the correct scale. We verify the algorithms experimentally in two indoor spectrally different real world scenarios. Furthermore, some of the practical challenges and problems inherent to inverse rendering under complex uncontrolled illumination are discussed. |
Práva: | © UNION Agency |
Vyskytuje se v kolekcích: | Volume 12, number 1-3 (2004) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
E13.pdf | 235,24 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/1724
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.