Title: Vývoj dětské lesní školky Větvička
Other Titles: The development of the outdoor preschools called Vetvička
Authors: Formánková, Veronika
Advisor: Sovová, Pavla
Issue Date: 2015
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/18395
Keywords: dítě předškolního věku;přírodní prostředí;průvodce;lesní mateřské školky;pobyt v lese za každého počasí;legislativní podmínky;standardy kvality lesní školky;evaluace vzdělávání
Keywords in different language: pre-elementary school child;natural environment;teacher-guide;outdoor preschools;every day stay in forest in all weathers;legislative conditions;quality standards of outdoor preschool;evaluation of education
Abstract: Práce se zabývá tématem lesních mateřských školek a popisuje vývoj Dětské lesní školky Větvička. Hledá kořeny vybrané problematiky v zahraničí i v ČR. Popisuje proces vzniku alternativního předškolního zařízení, ukazuje východiska, která mohou vést k zakládání lesní mateřské školky, popisuje lesní mateřskou školku a její provoz. Empirická část je vedena v duchu evaluace dosavadní práce v jedné lesní školce. Praktické části předcházelo uvědomění si aktuálního neuspokojivého stavu vzdělávání v lesní školce a otevření se možnostem jeho řešení. Autorka zjišťuje názory na úroveň vzdělávání a provozu v lesní školce. Na své názory jsou dotazováni průvodci v lesní školce a rodiče dětí do ní zapsaných. Výsledek evaluace slouží jako východisko pro další práci.
Abstract in different language: This bachelor´s work deals with the topic of outdoor preschools and describes the development of outdoor preschool called Větvička. The work looks for the historical roots of some specific issues both abroad and in the Czech Republic. It describes the origins of alternative pre-school facilities, shows some starting points that can lead to outdoor preschools establishment and also describes the operation of this school. The empirical part is written in the spirit of the evaluation of the work in one outdoor preschool. The practical part was preceded by an awareness of the current unsatisfactory state of education in outdoor preschool and opening up to the possibilities of its solution. The author inquiries into the opinions on the level of education and operations in this outdoor preschool. These views are questioned the teachers in this outdoor preschool and the parents of the children enrolled into this school. The result of the evaluation serves as a basis for further work.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP Vyvoj Detske lesni skolky Vetvicka.pdfPlný text práce8,41 MBAdobe PDFView/Open
vedouci-Formankova VP0001.pdfPosudek vedoucího práce735,83 kBAdobe PDFView/Open
oponent-Formankova OP0001.pdfPosudek oponenta práce580,73 kBAdobe PDFView/Open
obhajoba-Formankova0001.pdfPrůběh obhajoby práce198,8 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/18395

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.