Název: Charakteristika českých klavírních škol 2. poloviny 20. století v porovnání s Evropskou klavírní školou Fritze Emontse
Další názvy: Characteristics of the Czech School of Piano Playing Second the 20th Century in Contrast with the European Piano Method
Autoři: Kozlová, Barbora
Vedoucí práce/školitel: Kuhn, Tomáš
Oponent: Lišková, Štěpánka
Datum vydání: 2015
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/19785
Klíčová slova: české klavírní školy;chrakteristika;druhá polovina 20.století;hra na klavír;analýza přístupů;analýza metod;vyučování;české školství;srovnání;evropská klavírní škola
Klíčová slova v dalším jazyce: czech piano schools;characteristics;second half of 20th century;teaching piano;analysis of methods;teaching approaches;czech piano education;evaluation;europian piano school
Abstrakt: Tato diplomová práce je zaměřena na základní popis a charakteristiky českých klavírních škol druhé poloviny 20. století užívaných v současné době k výuce hře na klavír na základních uměleckých školách. Práce se zabývá klavírními školami: Klavírní škola pro začátečníky Z.Böhmové, A. Grünfeldové, A. Sarauera; Klavírní školička a Nová klavírní škola J.Janžurové a M. Borové a Klavírní prvouka L. Šimkové. Tyto klavírní školy jsou pak hodnoceny v kontextu Evropské klavírní školy Fritze Emontse, která představuje další z výukových přístupů. Cílem práce je tedy analyzovat a porovnat tyto přístupy a zhodnotit, zda jsou tyto školy a jejich metody přínosem pro české školství.
Abstrakt v dalším jazyce: This Diploma thesis focuses on the characteristics and description of the Czech piano schools of the second half of the 20th century, being used for teaching piano nowadays. The thesis deals with the following piano schools: Klavírní škola pro začátečníky Z. Böhmové, A. Grünfeldové, A. Sarauera; Klavírní školička a Nová klavírní škola J. Janžurové a M. Borové and Klavírní prvouka L. Šimkové. These piano schools are evaluated in context with The Europian Piano Method written by Ritz Emonts. Generally, the aim of the thesis is to analyse and evaluate the different methods used in piano schools mentioned above and to decide if they are a contribution to the Czech piano education.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KHK)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP_Kozlova.pdfPlný text práce9,83 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
vedouci-Kozlova_hodnoceni_vedouciho_DP_Kuhn.pdfPosudek vedoucího práce427,7 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
oponent-Kozlova_posudek_oponenta_DP_Liskova.pdfPosudek oponenta práce1,23 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
obhajoba-Kozlova_obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce248,93 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/19785

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.