Název: | Charakteristika českých klavírních škol 2. poloviny 20. století v porovnání s Evropskou klavírní školou Fritze Emontse |
Další názvy: | Characteristics of the Czech School of Piano Playing Second the 20th Century in Contrast with the European Piano Method |
Autoři: | Kozlová, Barbora |
Vedoucí práce/školitel: | Kuhn, Tomáš |
Oponent: | Lišková, Štěpánka |
Datum vydání: | 2015 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/19785 |
Klíčová slova: | české klavírní školy;chrakteristika;druhá polovina 20.století;hra na klavír;analýza přístupů;analýza metod;vyučování;české školství;srovnání;evropská klavírní škola |
Klíčová slova v dalším jazyce: | czech piano schools;characteristics;second half of 20th century;teaching piano;analysis of methods;teaching approaches;czech piano education;evaluation;europian piano school |
Abstrakt: | Tato diplomová práce je zaměřena na základní popis a charakteristiky českých klavírních škol druhé poloviny 20. století užívaných v současné době k výuce hře na klavír na základních uměleckých školách. Práce se zabývá klavírními školami: Klavírní škola pro začátečníky Z.Böhmové, A. Grünfeldové, A. Sarauera; Klavírní školička a Nová klavírní škola J.Janžurové a M. Borové a Klavírní prvouka L. Šimkové. Tyto klavírní školy jsou pak hodnoceny v kontextu Evropské klavírní školy Fritze Emontse, která představuje další z výukových přístupů. Cílem práce je tedy analyzovat a porovnat tyto přístupy a zhodnotit, zda jsou tyto školy a jejich metody přínosem pro české školství. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This Diploma thesis focuses on the characteristics and description of the Czech piano schools of the second half of the 20th century, being used for teaching piano nowadays. The thesis deals with the following piano schools: Klavírní škola pro začátečníky Z. Böhmové, A. Grünfeldové, A. Sarauera; Klavírní školička a Nová klavírní škola J. Janžurové a M. Borové and Klavírní prvouka L. Šimkové. These piano schools are evaluated in context with The Europian Piano Method written by Ritz Emonts. Generally, the aim of the thesis is to analyse and evaluate the different methods used in piano schools mentioned above and to decide if they are a contribution to the Czech piano education. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KHK) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
DP_Kozlova.pdf | Plný text práce | 9,83 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
vedouci-Kozlova_hodnoceni_vedouciho_DP_Kuhn.pdf | Posudek vedoucího práce | 427,7 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
oponent-Kozlova_posudek_oponenta_DP_Liskova.pdf | Posudek oponenta práce | 1,23 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
obhajoba-Kozlova_obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 248,93 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/19785
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.