Název: | Slovníky a jejich použití během studia německého jazyka |
Další názvy: | Dictionaries and their use in the study of the german language |
Autoři: | Vokurková, Magdaléna |
Vedoucí práce/školitel: | Voltrová, Michaela |
Oponent: | Höppnerová, Věra |
Datum vydání: | 2015 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/19830 |
Klíčová slova: | slovník;lexikografie;typologie slovníku;germanistika;výuka jazyků;použití slovníků |
Klíčová slova v dalším jazyce: | dictionary;lexicography;dictionary typology;germanistics;language teaching;use of dictionaries |
Abstrakt: | Tato bakalářská práce se zabývá tématem slovníků a jejich použití během studia německého jazyka. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části je nejdříve definován pojem slovník a stručně popsán historický vývoj slovníků. Následuje představení jazykovědné disciplíny lexikografie společně s jejím vztahem k lexikologii. Dále je slovník klasifikován podle různých kritérií a jako poslední je v teoretické části popsána role slovníku při studiu. Praktická část se zabývá výzkumem, který byl proveden formou dotazníku. Cílem ankety bylo zjistit, jaké slovníky studenti používají, jak často je používají a jak si při jejich použití počínají. Ankety se zúčastnilo 70 studentů německého jazyka ze Západočeské univerzity v Plzni. Práce obsahuje podrobnou analýzu výsledků ankety včetně jejich grafického zobrazení. V závěrečné části je stručně shrnut obsah práce a studentům doporučen optimální způsob používání slovníků. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This thesis addresses the topic of dictionaries and their application in the study of the German language. This work is divided into two parts theoretical and practical. The theoretical part starts with a definition of the term dictionary and a brief description of the historical development of dictionaries, followed by a presentation of the linguistic discipline of lexicography and its relationship to lexicology. The dictionary is then classified according to certain criteria, and the final theoretical section describes the role of the dictionary in studying. The practical part of this work involves research which was conducted through the use of a questionnaire. The goal of this survey was to identify what types of dictionaries students use, how often they use them, and how they work with them. Seventy students studying German at the West Bohemia University in Pilsen were polled for the questionnaire. This work contains a detailed analysis of the survey results, including graphic representations. The final section contains a brief summary of the content of this work and a recommendation for students regarding the optimal way to use dictionaries. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KNJ) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
BP Vokurkova.pdf | Plný text práce | 2,12 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
vedouci-Vokurkova_vp.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,37 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
oponent-Vokurkova_op.pdf | Posudek oponenta práce | 1,27 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
obhajoba-Vokurkova_obh.pdf | Průběh obhajoby práce | 256,32 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/19830
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.