Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorMenclová, Hana
dc.contributor.authorMašková, Lenka
dc.contributor.refereeŠíp, Martin
dc.date.accepted2015-06-12
dc.date.accessioned2016-03-15T09:00:53Z-
dc.date.available2012-12-03cs
dc.date.available2016-03-15T09:00:53Z-
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-04-15
dc.identifier54555
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/19843
dc.description.abstractZkratková slova tvoří neodmyslitelnou součást nejen odborného jazyka, ale stále více se uplatňují i v běžné komunikaci. Cílem této diplomové práce je proto analyzovat zkratková slova v německých inzerátech. Teoretická část práce se věnuje definici zkratkových slov a jejich odlišení od podobných jazykových jevů. Dále jsou zde uvedeny různé typy zkratkových slov, jejich funkce, či gramatické a sémantické zvláštnosti. V empirické části jsou zkratková slova zkoumána v pěti různých druzích inzerátů (práce, nemovitosti, automobily, cestování, seznamka) a získaná data jsou v závěru práce interpretována.cs
dc.format102 s. (149 994 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isodede
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.relation.isreferencedbyhttps://portal.zcu.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=54555-
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectzkratková slovacs
dc.subjectinzerátycs
dc.subjectslovotvorbacs
dc.subjectzkracovánícs
dc.subjectněmecký jazykcs
dc.titleJazykové prostředky v inzerátech (se zaměřením na slova zkratková)cs
dc.title.alternativeLinguistic means in the ads (focusing on acronyms)en
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedAcronyms are an inseparable part of not only German for specific purposes, but are also to be found in common everyday communication. The subject of this master´s thesis is to analyze acronyms in German advertisements. The theoretical part is devoted to acronym´s definition and their distinction from other similar language phenomena. Furthermore, different types of acronyms their function or grammatical and semantic features are described in this part of the thesis. The empirical part investigates acronyms in five different kinds of advertisements (jobs, reality, cars, travelling, lonely hearts), and describes them in detail.en
dc.subject.translatedacronymsen
dc.subject.translatedadvertisementsen
dc.subject.translatedword-formationen
dc.subject.translatedshorteningen
dc.subject.translatedgerman languageen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KNJ)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP_Maskova.pdfPlný text práce3,81 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
vedouci-Maskova_vp.pdfPosudek vedoucího práce568,04 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
oponent-Maskova_op.pdfPosudek oponenta práce1,03 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
obhajoba-Maskova_obh.pdfPrůběh obhajoby práce299,7 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/19843

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.