Title: Progresivní technologie pro energetické využívání biomasy
Other Titles: Progressive technologies for energy use of biomass
Authors: Chlumský, Michal
Advisor: Ščerba, Eduard
Referee: Jindra, Petr
Issue Date: 2012
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/2267
Keywords: biomasa;dendromasa;dřevo;energetika;energetická bilance;vytápění;pyrolýza;emise;pelety;kamna;kotel;bioplynová stanice
Keywords in different language: biomass;dendromass;wood;power engineering;energetic balance;heating;pyrolysis;emission;pellets;stove;boiler;biogas station
Abstract: V první části této práce jsou popsány technologie pro energetické zpracování biomasy, které jsou v současnosti využívány. Ve druhé části jsou tyto technologie porovnány z různých hledisek. Následující část popisuje nové možnosti využití energie biomasy, z nichž některé jsou stále ve fázi vývoje. Poslední část obsahuje návrh systému využívajícího biomasu pro vytápění rodinného domu.
Abstract in different language: The first part of this work describes technologies for processing of biomass energy, which are currently used. In the second part these technologies are compared from various aspects. The following section describes new possibilities for utilization of biomass energy, some of which are still under development. The last part contains draft technology utilizing biomass to heat a house.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KEE)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP Michal Chlumsky.pdfPlný text práce2,83 MBAdobe PDFView/Open
047508_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce279,41 kBAdobe PDFView/Open
047508_oponent.pdfPosudek oponenta práce379,4 kBAdobe PDFView/Open
047508_hodnoceni.pdfPrůběh obhajoby práce172,83 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/2267

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.