Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorBultas Miloslav, Ing.
dc.contributor.authorBezvodová, Marcela
dc.contributor.refereeIrcingová Jarmila, Ing. Ph.D.
dc.date.accepted2016-6-6
dc.date.accessioned2017-02-21T08:22:35Z-
dc.date.available2015-10-23
dc.date.available2017-02-21T08:22:35Z-
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-4-25
dc.identifier66633
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/23353
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá podnikáním v rámci Evropské unie a vstupem na evropský trh české společnosti. V první části jsou popsána specifika trhu, který vznik spojením členských zemí Evropské unie a přiblížení problematiky fyzické a právnické osoby při vstupu na zahraniční trh. Druhá část se zabývá otázkami, které si podnik musí položit a zodpovědět při vstupu na nový trh. Tyto otázky jsou: kdy na trh vstoupit, jaký trh vybrat a jakou formou vstupu zvolit. V třetí části je představen vybraný podnikatelský subjekt s obchodním názvem Rovi, který se zaměřuje na dámskou módu. Dále je provedena analýza českého trhu, na kterém společnost působí, analýza zákazníka a konkurence. Ve čtvrté části jsou promítnuty rozdíly fyzické a právnické osoby na společnost při vstupu na nový trh, zanalyzované konkrétní formy vstupu a nastíněny náležitosti kupní smlouvy. Závěrečná část se zabývá analýzou konkrétního trhu, na který by mohla firma vstoupit. Vybrán je slovenský trh, kvůli téměř žádné jazykové bariéře a podobným kulturním a obchodním zvyklostem. Nejdříve je provedena analýza teritoria jako jsou obchodní a náboženské zvyklosti, jazyk, měna, politická a ekonomická situace. Dále je řešena problematika daní, servisu, záruk, dodacích lhůt a dopravy, a jaký to vše má dopad na společnost. Na závěr je přiblížena cenová politika výrobku na slovenském trhu, financování mezinárodního obchodu a rizika, která mohou nastat na slovenském trhu.cs
dc.format57 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.relation.isreferencedbyhttps://portal.zcu.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=66633-
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectvstup na zahraniční trhcs
dc.subjectpodnikání v rámci evropské uniecs
dc.subjectfyzická a právnická osoba při vstupu na zahraniční trhcs
dc.subjectslovenský trhcs
dc.titleObchodní plán s využitím zahraničního obchoducs
dc.title.alternativeThe business plan utilizing foreign tradeen
dc.typebakalářská prácecs
dc.thesis.degree-nameBc.cs
dc.thesis.degree-levelBakalářskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta ekonomickács
dc.thesis.degree-programSystémové inženýrství a informatikacs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis is engaged in business within the European Union and entry to the European market for the Czech company. The first part describes the specifics of the market which arisen from member countries of European Union and approach the issue of natural and legal persons when entering foreign trade. The second part deals with questions, which the company has to ask and answer itself when entering a new market. These questions are: when to enter the market, which market and form of the entrance should be chosen. In the third part the selected enterprise focused on woman's fashion called Rovi is presented. The analysis of the Czech market, where the company operates is further performed as well as the customer analysis and competition. In the fourth part the differences between the natural and legal person in the company when entering to the new market are reflected as well as analysis of the particular forms of entry to the market and adumbrated terms of the purchase contract. The final part deals with the analysis of the specific market, which the company could enter. The Slovak market was chosen because there are almost no language barriers and similar cultural and business habits. Firstly, territories such as business and religious customs, language, currency, political and economic situation are analysed. Furthermore the issues of taxes, service, warranties, delivery dates and transportation and its particular impact on the company are described. Finally the pricing policy of the product on the Slovak market is approached. The financing of international trade is listed and the risks that may occur on the Slovak market are mentioned.en
dc.subject.translatedentry to foreign marketen
dc.subject.translatedbusiness within the european unionen
dc.subject.translatednatural and legal persons when entering foreign marketen
dc.subject.translatedslovak marketen
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPM)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bezvodova.pdfPlný text práce901,72 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
BP_Bezvodova_VP_SPR.pdfPosudek vedoucího práce809,31 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
BP_Bezvodova_OP_SPR.pdfPosudek oponenta práce693,33 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
BP_Bezvodova.PDFPrůběh obhajoby práce1,38 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/23353

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.