Název: Mechanismus sociokognitivního konfliktu coby nástroje vzdělávání a výchovy žáků v expresivně tvořivých činnostech ve výtvarné výchově
Další názvy: The mechanism of socio cognitive conflict as a tool of education in expressively creative activities in art education
Autoři: Štolová, Kateřina
Vedoucí práce/školitel: Lukavský Jindřich, Mgr. Ph.D.
Oponent: Slavík Jan, Doc. PaedDr. CSc.
Datum vydání: 2016
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/24081
Klíčová slova: sociokognitivní konflikt;artefiletika;výtvarná výchova;expresivní tvořivé úlohy;vzdělávací motiv;pedagogická transformace obsahu;porozumění;interpretace;dětský výtvarný projev;kvalitativní výzkum;vizuální komunikace
Klíčová slova v dalším jazyce: socio-cognitive conflict;interpretation;education through art;art education;expressively creative activities;qualitative research;art-philetic;visual communication
Abstrakt: Předmětem diplomové práce je zopakování modifikované experimentální učební úlohy využívané v longitudinálním výzkumu výtvarného vyjádření emocí technikou nefigurativní malby u jedenáctiletých dětí. Obsahem zadání experimentální úlohy pro žáky je malba jednoho ze sedmi nabídnutých námětů (označení emocí) a následná reflexe, interpretace a hodnocení vzniklých děl. Dialogické řešení reflektivní fáze výuky zdůrazňuje a předjímá vznik sociokognitivních konfliktů, coby podnětných nebo rozvíjejících situací učebních situací. Obecným cílem práce je přispět k porozumění mechanismu sociokognitivního konfliktu, coby nástroje vzdělávání a výchovy žáků v expresivně tvořivých činnostech ve výtvarné výchově. Konkrétním cílem práce je zmapovat kvalitu vyjadřovaných prekonceptů jednotlivých aktérů (učitel, žáci) a jejich přínos pro objevování vzdělávacích motivů v experimentální učební úloze.
Abstrakt v dalším jazyce: The topic of the thesis is the mechanism of socio-cognitive conflict as a tool of education in expressively creative activities in art education. The thesis is conceived in a theoretical part and a practical part. In the theoretical part is described the mechanism of socio-cognitive conflict and its role and benefits in education and its connection to curriculum. The work then focuses on the importance of pedagogical content knowledge and the transformation of subject matter which are essential for dealing with socio-cognitive conflict. The practical part was based on an experimental learning activity which was performed at middle school.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KVK)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP-stolova.pdfPlný text práce3,12 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
SCAN_Stolova Katerina_vedouci_Lukavsky_2016.pdfPosudek vedoucího práce1,56 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
SCAN_Stolova Katerina_oponent_Slavik_2016.pdfPosudek oponenta práce1,68 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Prubeh obhajoby - Stolova Katerina_2016.pdfPrůběh obhajoby práce487,71 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/24081

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.