Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Rohlíková Lucie, PhDr. Ph.D. | |
dc.contributor.author | Lomička, Zdeněk | |
dc.date.accepted | 2016-8-30 | |
dc.date.accessioned | 2017-02-21T09:42:15Z | - |
dc.date.available | 2014-12-12 | |
dc.date.available | 2017-02-21T09:42:15Z | - |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.date.submitted | 2016-6-30 | |
dc.identifier | 64401 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/24096 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce pojednává o využití informačních a komunikačních technologií (ICT) v mimoškolních vzdělávacích aktivitách pro žáky základní školy, tedy pro jejich vzdělávání mimo klasické výukové prostory a formy. Je rozdělena do čtyř hlavních částí. První část uvažuje o vzdělání jako o celoživotním procesu, věnuje se rozlišení pojmů a popisu specifik mimoškolního vzdělávání. Druhá část popisuje ICT a počítačovou a ICT gramotnost, jejich historii, vývoj, charakteristiky, rozmach technologií, důvody pro zavedení ICT do vzdělávacího procesu a s tím spojená očekávání. Třetí část poskytuje přehled možností a oblastí využití ICT v mimoškolním vzdělávání, zejména žáků základní školy. Jsou zmíněny tipy na výběr vhodné aplikace i samotného zařízení. Čtvrtá část popisuje projekt zaměřený na mimoškolní vzdělávání realizovaný v rámci diplomové práce. Jeho cílem bylo připravit aplikaci, která by sloužila jako podpora aktivit mimoškolního vzdělávání pro účastníky různých zájmů i věku. Součástí projektu je popis jeho cílů, přípravy, realizace, funkcí uživatelského rozhraní, průběhu testování, vyhodnocení a nástin možného dalšího vývoje a využití. | cs |
dc.format | 86 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.relation.isreferencedby | https://portal.zcu.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=64401 | - |
dc.rights | Plný text práce je přístupný bez omezení. | cs |
dc.subject | vzdělávání | cs |
dc.subject | mimoškolní vzdělávání | cs |
dc.subject | základní škola | cs |
dc.subject | volný čas | cs |
dc.subject | vzdělávání ve volném čase | cs |
dc.subject | ict | cs |
dc.subject | ict gramotnost | cs |
dc.subject | ict v mimoškolním vzdělávání | cs |
dc.subject | počítačové aplikace | cs |
dc.subject | mobilní aplikace | cs |
dc.subject | internetové aplikace | cs |
dc.subject | rozšířená realita | cs |
dc.subject | deskové hry | cs |
dc.subject | kouzelné čtení | cs |
dc.subject | projekt pro mimoškolní vzdělávání | cs |
dc.subject | aplikace pro mimoškolní vzdělávání | cs |
dc.subject | testování | cs |
dc.subject | vyhodnocení projektu | cs |
dc.title | Využití informačních a komunikačních technologií v mimoškolních vzdělávacích aktivitách pro žáky základní školy. | cs |
dc.title.alternative | Using of information and communication technologies in extracurricular educational activities for elementary school pupils. | en |
dc.type | diplomová práce | cs |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | cs |
dc.thesis.degree-level | Navazující | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Západočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická | cs |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cs |
dc.description.result | Obhájeno | cs |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.description.abstract-translated | The diploma thesis discusses the use of information and communication technologies (ICT) in extracurricular education of primary school pupils, outside the classrooms and usual forms of teaching. It is divided into four main parts. The first part describes education as a lifelong process, differentiates the concepts and describes the specifics of extracurricular education. The second part describes ICT, computer literacy and ICT literacy, their history, evolution, characteristics, boom technology and reasons and expectations from the introduction of ICT into educational process. The third part provides an overview of the options in use of ICT in in extracurricular education, outside school, especially for elementary school pupils. It presents tips for selection of suitable applications and the device itself. The fourth section describes the project focused on extracurricular education implemented under the framework of diploma thesis. Its goal was to develop an application that would serve as support for the activities of non-formal education for participants of different interests and different ages. The project includes a description of its objectives, preparation, implementation, user interface features, testing, evaluation and also outlines possible further development and utilization. | en |
dc.subject.translated | education | en |
dc.subject.translated | extracurricular education | en |
dc.subject.translated | primary school | en |
dc.subject.translated | leisure time | en |
dc.subject.translated | education in leisure time | en |
dc.subject.translated | ict | en |
dc.subject.translated | ict literacy | en |
dc.subject.translated | ict in extracurricular education | en |
dc.subject.translated | computer applications | en |
dc.subject.translated | mobile applications | en |
dc.subject.translated | web applications | en |
dc.subject.translated | augmented reality | en |
dc.subject.translated | board games | en |
dc.subject.translated | magical reading | en |
dc.subject.translated | project for extracurricular education | en |
dc.subject.translated | application for extracurricular education | en |
dc.subject.translated | testing | en |
dc.subject.translated | project evaluation | en |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KVD) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
lomicka-diplomova_prace.pdf | Plný text práce | 3,82 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Lomicka hodnoceni305.pdf | Posudek vedoucího práce | 696,81 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Lomicka_DP_posudek_oponenta_Filipi_2016.pdf | Posudek oponenta práce | 233,24 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Protokol Lomicka326.pdf | Průběh obhajoby práce | 200,69 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/24096
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.