Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorPotočňáková Magdaléna, PhDr. Ph.D.
dc.contributor.authorAndělová, Adéla
dc.date.accepted2016-5-23
dc.date.accessioned2017-02-21T09:46:10Z-
dc.date.available2015-1-6
dc.date.available2017-02-21T09:46:10Z-
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-4-14
dc.identifier64480
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/24276
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá tématem kulturního obohacení prostřednictvím literatury v hodinách anglického jazyka. Teoretické východisko práce definuje termíny dětská literatura a literatura pro mládež. Důvody pro využívání literatury v hodinách angličtiny a různé modely práce s ní jsou taktéž diskutovány. Největší důraz je přitom kladen na model prosazující kulturní obohacení. Z toho důvodu se práce snaží o definici pojmu kultura. Jelikož je autenticita uváděna jako jedna z výhod zařazování literárních děl do hodin angličtiny, věnuje se teoretická kapitola také využití autentických materiálů. Praktická část práce popisuje výzkum provedený na Masarykově gymnáziu Plzeň. Výzkum využiv nástrojů pozorování, dotazníků a interview zkoumal postoj studentů a vyučující k románu pro mládež jako prostředku kulturního obohacení, k využití autentických materiálů a ke čtyřem výukovým jednotkám založeným na četbě ukázek z knihy Bog Child od Siobhan Dowd. Na základě výsledků výzkumu lze usuzovat, že studenti a vyučující účastnící se studie považují Bog Child, jako zástupce literatury pro mládež, a další autentické materiály za efektivní a zábavné prostředky kulturního obohacení. Můžeme se rovněž domnívat, že hodiny navržené pro účely diplomové práce byly naplánovány způsobem posilujícím kulturní obohacení, avšak jejich soudržnost byla občas narušována příliš vysokým počtem stanovených výukových cílů.cs
dc.format118 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectliteratura pro mládežcs
dc.subjectliteratura v hodinách angličtinycs
dc.subjectkulturní obohacenícs
dc.subjectkulturacs
dc.subjectautentické materiálycs
dc.subjectbog childcs
dc.titleKulturní obohacení prostřednictvím četby v hodinách anglického jazyka (Bog Child od Siobhan Dowd)cs
dc.title.alternativeCultural enrichment through reading in ESL classes (Bog Child by Siobhan Dowd)en
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe thesis deals with the topic of cultural enrichment through reading in English as a second language classroom. In the background chapter, the terms children's and young adult literature are defined and characterized. The reasons for inclusion of literature into English classes are explained as well as the models of teaching literature. The greatest importance is put on the cultural enrichment model and thus, also the term culture is defined. The theoretical part of the thesis deals also with the use of authentic materials since its authenticity is mentioned as one of the benefits of inclusion of literature in ESL classes. The conducted research at Masarykovo gymnázium Plzeň is described in the practical part of the thesis. The research, realized by means of observation, questionnaires, and an interview explored students' and teacher's attitudes towards a young adult novel as a means of cultural enrichment, the use of other authentic materials and towards four teaching units based on reading selections from the novel Bog Child by Siobhan Dowd. Based on the results of the research, it is concluded that the students and the teacher included in the study understand Bog Child, an example of young adult literature, and other authentic materials as effective and interesting means of cultural enrichment. It is also concluded that the lessons designed for the purposes of the thesis were planned in a way enhancing cultural enrichment, however, the coherence of the lessons was sometimes disrupted by an excessive number of lesson aims.en
dc.subject.translatedyoung adult literatureen
dc.subject.translatedliterature in esl classroomen
dc.subject.translatedcultural enrichmenten
dc.subject.translatedcultureen
dc.subject.translatedauthentic materialsen
dc.subject.translatedbog childen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KAN)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Andelova_thesis.pdfPlný text práce4,02 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Andelova - MP - ved.pdfPosudek vedoucího práce824,44 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Andelova - JQ - opon.pdfPosudek oponenta práce855,74 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Andelova - obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce286,43 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/24276

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.