Title: | Možnosti využití vlastní aplikace při výuce astronomie |
Other Titles: | Possible usage of a self-made application in teaching astronomy |
Authors: | Hála, Vojtěch |
Advisor: | Přibáň Tomáš, PhDr. Ph.D. |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/24344 |
Keywords: | java;python;astronomie;orloj;výuka;aplikace |
Keywords in different language: | java;python;astronomy;astronomical clock;teaching;applications |
Abstract: | Práce rekapituluje současný stav výuky astronomie na základních a středních školách v ČR a nabízí možnost využití výpočetní a projekční techniky i tabletů a mobilních telefonů k zatraktivnění výuky. Obsahuje návrh multiplatformní interaktivní aplikace, která může být pomůckou žákům a učitelům při výuce nejen astronomie, ale i české historie. Zároveň práce shrnuje možnosti a úskalí vývoje podobných aplikací v programovacích jazycích Java a Python. |
Abstract in different language: | In this thesis we resume the current state of astronomy teaching on elementary schools and highschools in the Czech Republic. We offer using information technology like PCs, tablets and smartphones to make the lessons more attractive. We design a multiplatform interactive application that could be helpful to both students and teachers during astronomy lessons and also Czech history lessons. We also mention key possibilities and pitfalls of desinging such applications in Java and Python languages. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVD) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
bp.pdf | Plný text práce | 537,7 kB | Adobe PDF | View/Open |
BP_Hala_hodnoceni.pdf | Posudek vedoucího práce | 102,69 kB | Adobe PDF | View/Open |
posudek_BP - Vojtech Hala (2016).pdf | Posudek oponenta práce | 2,22 MB | Adobe PDF | View/Open |
Protokol Hala330.pdf | Průběh obhajoby práce | 165,18 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/24344
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.