Title: Možnosti využití vlastní aplikace při výuce astronomie
Other Titles: Possible usage of a self-made application in teaching astronomy
Authors: Hála, Vojtěch
Advisor: Přibáň Tomáš, PhDr. Ph.D.
Issue Date: 2016
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/24344
Keywords: java;python;astronomie;orloj;výuka;aplikace
Keywords in different language: java;python;astronomy;astronomical clock;teaching;applications
Abstract: Práce rekapituluje současný stav výuky astronomie na základních a středních školách v ČR a nabízí možnost využití výpočetní a projekční techniky i tabletů a mobilních telefonů k zatraktivnění výuky. Obsahuje návrh multiplatformní interaktivní aplikace, která může být pomůckou žákům a učitelům při výuce nejen astronomie, ale i české historie. Zároveň práce shrnuje možnosti a úskalí vývoje podobných aplikací v programovacích jazycích Java a Python.
Abstract in different language: In this thesis we resume the current state of astronomy teaching on elementary schools and highschools in the Czech Republic. We offer using information technology like PCs, tablets and smartphones to make the lessons more attractive. We design a multiplatform interactive application that could be helpful to both students and teachers during astronomy lessons and also Czech history lessons. We also mention key possibilities and pitfalls of desinging such applications in Java and Python languages.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVD)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
bp.pdfPlný text práce537,7 kBAdobe PDFView/Open
BP_Hala_hodnoceni.pdfPosudek vedoucího práce102,69 kBAdobe PDFView/Open
posudek_BP - Vojtech Hala (2016).pdfPosudek oponenta práce2,22 MBAdobe PDFView/Open
Protokol Hala330.pdfPrůběh obhajoby práce165,18 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/24344

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.