Název: | Poruchy vývoje dětské řeči a možnosti nápravy v podmínkách mateřské školy |
Další názvy: | Disorders of the development of children's speech and redress in the conditions of kindergarten |
Autoři: | Školová, Lucie |
Vedoucí práce/školitel: | Cozlová Světlana, Mgr. |
Oponent: | Nováková Jaroslava, PhDr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2016 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/24550 |
Klíčová slova: | narušená komunikační schopnost;logopedická intervence;logopedická diagnostika;logopedická prevence;logopedická terapie |
Klíčová slova v dalším jazyce: | disturbed communication ability;speech therapy intervention;speech diagnosis;speech therapy prevention;speech therapy |
Abstrakt: | První teoretická část práce pojednávala o vývoji řeči. Opírala se o poznatky odborníků, kteří se ontogenezí řeči zabývali. Stejně tak zde byly představeny kategorie narušené komunikační schopnosti u dětí, které byly pro zmapování dané problematiky stěžejní. Nalezli jsme zde také poznatky týkající se logopedické intervence. Druhá praktická část nabídla výzkum na základě analýzy dokumentů od klinické logopedky týkající se počtu dětí trpící narušenou komunikační schopností. Na základě zjištěných výsledků jsem ověřovala, zda mnou navržené výzkumné hypotézy se potvrdily či vyvrátily. Součástí praktické části také byla problematika logopedické prevence v praxi i ve spolupráci s klinickou logopedkou v prostředí výzkumného objektu mateřské školy, kde pracuji. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The first theoretical part dealt with the development of speech. He is leaning on the findings of experts who dealt with the development of speech. Likewise, there were introduced category of communication skills in children that were for mapping the core of the issue. We also found evidence related to speech therapy intervention. The second - the practical part offering research based on analysis of documents from a clinical speech therapist regarding the number of children suffering from impaired communication abilities. Based on the results, I examined whether my proposed research hypotheses were confirmed or refuted. The practical part was the issue of speech therapy prevention in practice and in collaboration with clinical speech therapist in a research environment object second Kindergartens Horni Briza in which we operate. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KČJ) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska prace Lucie Skolova.pdf | Plný text práce | 4,11 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
skolova_cozlova.pdf | Posudek vedoucího práce | 40,93 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
skolova_novakova.pdf | Posudek oponenta práce | 65,41 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
skolova_prubeh.pdf | Průběh obhajoby práce | 76,19 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/24550
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.