Název: | Video creation and social networking educational environment: a case study of pre-service teacher training in ASPETE Patras |
Autoři: | Karagiannopoulou, Anastasia Papadopoulos, Andreas Stefanos, Armakolas |
Citace zdrojového dokumentu: | HONZÍKOVÁ, Jarmila ed.; SIMBARTL, Petr ed. Olympiáda techniky Plzeň 2017 23.–24.5. 2017: sborník příspěvků z mezinárodní studentské odborné a vědecké konference. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2017, s. [174-179]. ISBN 978-80-261-0710-1. |
Datum vydání: | 2017 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | http://olympiadatechniky.cz/wp-content/uploads/2017/01/proceedings-olympiadatechniky-2017.pdf http://hdl.handle.net/11025/26145 |
ISBN: | 978-80-261-0710-1 |
Klíčová slova: | vytváření videa;sociální sítě;vzdělávání |
Klíčová slova v dalším jazyce: | video creation;social networkings;education |
Abstrakt v dalším jazyce: | There is no doubt that social media and World Wide Web have changed significantly the way users communicate all around the world. However, apart from communication and entertainment purposes, social media are increasingly being adopted by teachers wishing to enhance their teaching material, develop new educational methods and make their lessons interactive. Recently, videos’ use has become a common practice in the education field. This study’s purpose is to examine and evaluate the procedure of creating educational videos on the YouTube social network, as it was applied at Educational Technology -Multimedia course of the one-year Pedagogical Training Program of ASPETE (School of Pedagogical and Technological Education). Study findings reveal the true dynamics of using videos at learning results of pre-service teachers’ pedagogical training. |
Práva: | © Západočeská univerzita v Plzni |
Vyskytuje se v kolekcích: | Olympiáda techniky Plzeň 2017 Olympiáda techniky Plzeň 2017 |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Papadopoulos.pdf | Plný text | 498,56 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/26145
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.