Název: Video creation and social networking educational environment: a case study of pre-service teacher training in ASPETE Patras
Autoři: Karagiannopoulou, Anastasia
Papadopoulos, Andreas
Stefanos, Armakolas
Citace zdrojového dokumentu: HONZÍKOVÁ, Jarmila ed.; SIMBARTL, Petr ed. Olympiáda techniky Plzeň 2017 23.–24.5. 2017: sborník příspěvků z mezinárodní studentské odborné a vědecké konference. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2017, s. [174-179]. ISBN 978-80-261-0710-1.
Datum vydání: 2017
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://olympiadatechniky.cz/wp-content/uploads/2017/01/proceedings-olympiadatechniky-2017.pdf
http://hdl.handle.net/11025/26145
ISBN: 978-80-261-0710-1
Klíčová slova: vytváření videa;sociální sítě;vzdělávání
Klíčová slova v dalším jazyce: video creation;social networkings;education
Abstrakt v dalším jazyce: There is no doubt that social media and World Wide Web have changed significantly the way users communicate all around the world. However, apart from communication and entertainment purposes, social media are increasingly being adopted by teachers wishing to enhance their teaching material, develop new educational methods and make their lessons interactive. Recently, videos’ use has become a common practice in the education field. This study’s purpose is to examine and evaluate the procedure of creating educational videos on the YouTube social network, as it was applied at Educational Technology -Multimedia course of the one-year Pedagogical Training Program of ASPETE (School of Pedagogical and Technological Education). Study findings reveal the true dynamics of using videos at learning results of pre-service teachers’ pedagogical training.
Práva: © Západočeská univerzita v Plzni
Vyskytuje se v kolekcích:Olympiáda techniky Plzeň 2017
Olympiáda techniky Plzeň 2017

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Papadopoulos.pdfPlný text498,56 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/26145

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.