Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorVorlíček, Radek
dc.date.accessioned2017-06-22T06:49:33Z
dc.date.available2017-06-22T06:49:33Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationAntropowebzin. 2017, č. 1-2, s. 21-29.cs
dc.identifier.issn1801–8807
dc.identifier.urihttp://www.antropoweb.cz/webzin/index.php/webzin-1-2-2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/26190
dc.format10 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherAntropoWebcs
dc.relation.ispartofseriesAntropowebzincs
dc.rightsAntropoWebzin vychází pod licencí Creative Commons Attribution 3.0 Unported License. http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/cs
dc.subjectsociální vyloučenícs
dc.subjectvzdělávánícs
dc.subjectšikanovánícs
dc.subjectrozdílnostcs
dc.subjectetnografická terénní prácecs
dc.title„S odlišností se nekamarádíme“: sociální exkluze žáka se speciálními vzdělávacími potřebami v základní školecs
dc.title.alternative“We are not friends with the dissimilarity”: Social exclusion of elementary school pupil with special educational needsen
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThe purpose of this article is to provide insights into the lives of children in an elementary school classroom in the Slovak Republic. Special atten- tion is paid to the social position of pupils with spe- cial educational needs. The text also includes a reflec- tion on the roles of researchers in educational settings and on the writing of fieldnotes within the context of a school class. The article is based on qualitative in- ductive and ethnographic fieldwork. Ethnographic ob- servations play a key role in this fieldwork. The arti- cle shows examples of the marginalization and school bullying of a pupil with special educational needs. To some degree, these examples need to be considered in the light of the boundaries of children’s tolerance.cs
dc.subject.translatedsocial exclusionen
dc.subject.translatededucationen
dc.subject.translatedbullyingen
dc.subject.translateddissimilarityen
dc.subject.translatedethnographic fieldworken
dc.type.statusPeer-revieweden
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
Vyskytuje se v kolekcích:Číslo 1-2 (2017)
Číslo 1-2 (2017)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Vorlicek.pdfPlný text134,86 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/26190

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.