Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.author | Vorlíček, Radek | |
dc.date.accessioned | 2017-06-22T06:49:33Z | |
dc.date.available | 2017-06-22T06:49:33Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Antropowebzin. 2017, č. 1-2, s. 21-29. | cs |
dc.identifier.issn | 1801–8807 | |
dc.identifier.uri | http://www.antropoweb.cz/webzin/index.php/webzin-1-2-2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/26190 | |
dc.format | 10 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | AntropoWeb | cs |
dc.relation.ispartofseries | Antropowebzin | cs |
dc.rights | AntropoWebzin vychází pod licencí Creative Commons Attribution 3.0 Unported License. http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/ | cs |
dc.subject | sociální vyloučení | cs |
dc.subject | vzdělávání | cs |
dc.subject | šikanování | cs |
dc.subject | rozdílnost | cs |
dc.subject | etnografická terénní práce | cs |
dc.title | „S odlišností se nekamarádíme“: sociální exkluze žáka se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole | cs |
dc.title.alternative | “We are not friends with the dissimilarity”: Social exclusion of elementary school pupil with special educational needs | en |
dc.type | článek | cs |
dc.type | article | en |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.type.version | publishedVersion | en |
dc.description.abstract-translated | The purpose of this article is to provide insights into the lives of children in an elementary school classroom in the Slovak Republic. Special atten- tion is paid to the social position of pupils with spe- cial educational needs. The text also includes a reflec- tion on the roles of researchers in educational settings and on the writing of fieldnotes within the context of a school class. The article is based on qualitative in- ductive and ethnographic fieldwork. Ethnographic ob- servations play a key role in this fieldwork. The arti- cle shows examples of the marginalization and school bullying of a pupil with special educational needs. To some degree, these examples need to be considered in the light of the boundaries of children’s tolerance. | cs |
dc.subject.translated | social exclusion | en |
dc.subject.translated | education | en |
dc.subject.translated | bullying | en |
dc.subject.translated | dissimilarity | en |
dc.subject.translated | ethnographic fieldwork | en |
dc.type.status | Peer-reviewed | en |
dc.type.driver | info:eu-repo/semantics/article | en |
dc.type.driver | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | en |
Vyskytuje se v kolekcích: | Číslo 1-2 (2017) Číslo 1-2 (2017) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Vorlicek.pdf | Plný text | 134,86 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/26190
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.