Title: | Využití formálních gramatik v automatickém plánování: na cestě k sjednocujícímu modelu |
Authors: | Barták, Roman |
Citation: | STEINBERGER, Josef ed.; ZÍMA, Martin ed.; FIALA, Dalibor ed.; DOSTAL, Martin ed.; NYKL, Michal ed. Data a znalosti 2017: sborník konference, Plzeň, Hotel Angelo 5. - 6. října 2017. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2017, s. 99-104. ISBN 978-80-261-0720-0. |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | https://www.zcu.cz/export/sites/zcu/pracoviste/vyd/online/DataAZnalosti2017.pdf http://hdl.handle.net/11025/26344 |
ISBN: | 978-80-261-0720-0 |
Keywords: | plánování;modelování;formální gramatiky |
Keywords in different language: | planning;modeling;formal grammar |
Abstract: | V práci navrhujeme použít atributové gramatiky jako sjednocující model pro existující modely plánovacích domén. Takový sjednocující model přinese do plánování řadu nových možností využitím existujících technik vy-tvořených pro formální gramatiky. Můžeme například ověřit, zda plán odpovídá danému doménovému modelu. Můžeme dokonce verifikovat, zda je daný mo-del vnitřně konzistentní, což je problém, který plánovací komunita dosud ani neřešila. Můžeme využít techniky učení se gramatiky z příkladů slov jazyka pro automatické učení doménových modelů, tedy jednu z důležitých schopností au-tonomních systémů, která je v případě plánování zatím na velmi nízké úrovni. Samozřejmě je možné pomocí gramatik plány přímo generovat, případně nao-pak lze z pozorované části plánu odvodit, jaké akce budou následovat nebo kte-ré byly přehlédnuty. Formální gramatiky tam mohou posloužit jako vhodné mé-dium pro transport technik a znalostí mezi tak vzdálenými komunitami jako je zpracování jazyka a plánování. |
Rights: | © Západočeská univerzita v Plzni |
Appears in Collections: | Data a znalosti 2017 Data a znalosti 2017 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bartak.pdf | Plný text | 1,12 MB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/26344
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.