Název: Mesh partitioning for parallel garment simulation
Autoři: Hutter, Marco
Knuth, Martin
Kuijper, Arjan
Citace zdrojového dokumentu: WSCG 2014: communication papers proceedings: 22nd International Conference in Central Europeon Computer Graphics, Visualization and Computer Visionin co-operation with EUROGRAPHICS Association, p. 125-133.
Datum vydání: 2014
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: wscg.zcu.cz/WSCG2014/!!_2014-WSCG-Communication.pdf
http://hdl.handle.net/11025/26407
ISBN: 978-80-86943-71-8
Klíčová slova: počítačová grafika;animace;simulace;paralelní programování
Klíčová slova v dalším jazyce: computer graphics;animation;simulation;parallel programming
Abstrakt v dalším jazyce: We present a method for partitioning meshes that allows a simple and efficient parallel implementation of different simulation methods. It is based on a generalization of the concept of independent sets from graph theory to sets of simulation elements. The general description makes it versatile and flexibly applicable in existing simulation systems. Every simulation method that formerly worked by sequentially processing a set of simulation elements can now be parallelized by partitioning the underlying set, without affecting the behavior of the simulated model.
Práva: @ Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG 2014: Communication Papers Proceedings

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Hutter.pdfPlný text1,92 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/26407

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.