Title: Specifické potřeby hyperaktivních žáků na 1. stupni ZŠ
Other Titles: Specific needs of hyperactive primary school pupils
Authors: Maryšková, Marie
Advisor: Nováková, Jaroslava
Referee: Vejvodová, Jana
Issue Date: 2012
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/2746
Keywords: ADHD;hyperaktivita;1. stupeň základní školy;specifické potřeby;výuka českého jazyka a literatury;Rámcový vzdělávací program;Školní vzdělávací program;individuální vzdělávací plán;LMD
Keywords in different language: ADHD;hyperactivity;primary school;specific needs;teaching czech language;individual teching plane;Framework educational programme;School educational programme;MBD
Abstract: Diplomová práce se zabývá syndromem ADHD a jeho kompenzací ve škole a obzvláště při výuce českého jazyka. Teoretická část pojednává o termínech spojených s hyperkinetickou poruchou, jejích projevech, diagnostice a legislativě. Všímá si i zohlednění dětí s ADHD ve vzdělávacích programech a s tím souvisejícím individuálním vzdělávacím plánem. Uvádí i nutnost upravení podmínek ve škole, třídě a při výuce. Důležitou částí je i pojednání o problematice s ohledem na český jazyk a literaturu. Praktická část nabízí 25 aktivních cvičení, která se mohou uplatnit při nauce o vyjmenovaných slovech v hodinách českého jazyka.
Abstract in different language: This diploma thesis deals with ADHD syndrome and its compensation at school, especially in Czech lessons. The theoretical part concerns with terms connected with hyperkinetic disorder, its symptoms, diagnosis and legislation. This thesis describes the status of children with ADHD in The Framework Education Programme for Elementary Education and in the School Education Programme. It pursues also the individual educational programme. It presents the necessity of adjustment of conditions at school, in the classroom and during the lessons too. A part of this diploma thesis is devoted to methodology of the Czech language. The diploma thesis is dedicated to a theme from the Czech language, which is writing y,ý/ i,í after the ambiguous consonants. The section dealing with the issues of this, with regard to lessons of Czech and literature is very important too. The practical part offers twenty-five active exercises that can be used while teaching writing i/y, ý/ý after the ambiguous consonants (b, l, m, p, s, v, and z) in Czech lesson.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KČJ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Specificke potreby zaka s ADHD na 1. stupni ZS na PDF.pdfPlný text práce2,09 MBAdobe PDFView/Open
maryskova.pdfPosudek vedoucího práce39,72 kBAdobe PDFView/Open
pdf(1).maryskova.pdfPosudek oponenta práce602,18 kBAdobe PDFView/Open
pdf(2).maryskova.pdfPrůběh obhajoby práce177,6 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/2746

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.