Title: | Cestou podvědomí |
Other Titles: | The path to the subconscious |
Authors: | Melnychuk, Kateryna |
Advisor: | Ogoun Aleš, Doc. akademický malíř |
Referee: | Kotyza Vladivoj, akad. mal. |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/28161 |
Keywords: | perspektiva;cesta;klid;rovnováha;podvědomí;paralelní realita;linka v obrazech;esteticka složka obrazu;bod linie plocha;kompozice |
Keywords in different language: | perspective;path;serenity;balance;subconscious;parallel reality;line in pictures;aesthetic component of the image;point line surface;composition |
Abstract: | Má práce obsahuje 4 obrazy, které interpretuje téma - Cestou podvědomí. Využila jsem techniku akryl na plátně. Mým hlavním cílem bylo ukázat paralelní realitu jedince. Na plátnech používám většinou oranžově-žlutou a modrou barevnost. Chtěla jsem ve své bakalářské práci reflektovat podvědomí s pomocí linek. Zobrazuji geometrické prvky a následně vytvářím perspektivu. |
Abstract in different language: | My work reflects on theme "The path to the subconscious". I created 4 paintings, where I used acrylic technique on the canvas. My main goal was to show the parallel reality of an individual. I use mostly orange-yellow and blue color in this work. In my bachelor thesis I wanted to reflect the subconscious with the help of lines. I display geometric elements and then create a perspective. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVU) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
melnychuk_kateryna_BP_final.doc.pdf | Plný text práce | 860,16 kB | Adobe PDF | View/Open |
Melnychuk.pdf | Posudek vedoucího práce | 383,07 kB | Adobe PDF | View/Open |
Melnychuk_0.pdf | Posudek oponenta práce | 373,42 kB | Adobe PDF | View/Open |
Melnychuk_1.pdf | Průběh obhajoby práce | 263,97 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/28161
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.