Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDrábek Pavel, Doc. Ing. Ph.D.
dc.contributor.authorSedláček, Lukáš
dc.contributor.refereeFořt Jiří, Ing. Ph.D.
dc.date.accepted2017-6-8
dc.date.accessioned2018-01-15T15:07:30Z-
dc.date.available2016-10-14
dc.date.available2018-01-15T15:07:30Z-
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-5-19
dc.identifier69612
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/28271
dc.description.abstractTato práce se zabývá stavbou elektrokoloběžky. Po komplexní analýze vhodných typů pohonu pro elektrokoloběžku byl zvolen BLDC motor, který se zdá svými parametry jako nejvhodnější typ pohonu díky svojí vysoké účinnosti, nízkému zástavbovému prostoru a bezúdržbovosti. Hlavním tématem diplomové práce byl návrh střídače obstarávající napájení BLDC motoru. Vhodná topologie střídače pro tento motor je 3f střídač. Plně řízený 3f střídač umožňuje rekuperaci kinetické energie při brždění zpátky do baterie, což zvyšuje dojezd celého systému. Pro vhodné dimenzování součástek byly provedeny simulace oteplení součástek při plném zatížení motoru. Dále bylo nakresleno schéma střídače a navrhnuta deska silové části střídače a přídavné logiky. Deska střídače byla nakreslena ve čtyř vrstvém sendvičovém provedení kvůli eliminaci parazitních kapacit a indukčností.cs
dc.format51 s. (47097 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectbezkartáčový stejnosměrný motorcs
dc.subjectstřídačcs
dc.subjectpolomostcs
dc.subjectdrivercs
dc.subjectlifepo4 bateriecs
dc.subjectkoloběžkacs
dc.subjectdopravní prostředekcs
dc.titleElektrický pohon elektrokoloběžkycs
dc.title.alternativeElectric drive of scooteren
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameIng.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta elektrotechnickács
dc.thesis.degree-programElektrotechnika a informatikacs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis thesis is focused on construction of an electronic kickbike. After a complex analysis of possible motor types a BLDC motor was chosen, which seemed to be the most suitable one, according to its parameters, like high effectivity, low mounting space and long servis period. The main topic of the masters thesis was the design of the BLDC engine. The most suitable topology of a driver for the motor is a three phase inverter. A fully controlled three phase inverter allows recuperation of kinetic energy, while breaking, back to the battery, which increases action radius of the whole system. In order to select the most suitable components for the engine, thermal simulations of the components and devices, while the engine was fully loaded, were executed. Furthermore scheme of engines inverter was designed as well as driver PCB and logic PCB. The PCB was created in a 4 layer sandwich design, to eliminate parasite capacitance and inductance. After that the inverter was constructed and its functionality tested.en
dc.subject.translatedbrushless dc electromotoren
dc.subject.translatedinvertoren
dc.subject.translatedhalh bridgeen
dc.subject.translateddriveren
dc.subject.translatedlifepo4 batteryen
dc.subject.translatedkick bikeen
dc.subject.translatedvehicleen
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KEV)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
diplomka_final_Sedlacek.pdfPlný text práce2,96 MBAdobe PDFView/Open
069612_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce327,05 kBAdobe PDFView/Open
069612_oponent.pdfPosudek oponenta práce460,62 kBAdobe PDFView/Open
069612_hodnoceni.pdfPrůběh obhajoby práce173,77 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/28271

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.