Title: Rozvoj dítěte předškolního věku v různých typech MŠ (srovnávací studie)
Other Titles: Development of preschool age children in different types of Kindergartens (a comparative study)
Authors: Švédová, Barbora
Advisor: Nováková Jaroslava, PhDr. Ph.D.
Referee: Suda Zdeněk, PhDr. CSc.
Issue Date: 2017
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/28791
Keywords: rozvoj;porovnání;srovnání;lesní mateřská škola;veřejná mateřská škola;hrubá motorika;jemná motorika;grafomotorika
Keywords in different language: child development;comparison;a public kindergarten;a private forest kindergarten;gross motor skills;fine motor skills;graphic skills.
Abstract: Tato práce porovnává dva různé typy mateřských škol. Konkrétními školami, které byly pro tuto srovnávací studii vybrány, jsou Lesní mateřská škola Medvíďata a veřejná Mateřská škola Starý Plzenec. Tato dvě předškolní zařízení jsou porovnána z hlediska možností, které dětem poskytují k jejich rozvoji. Oblasti, na které se práce zaměřuje, jsou tyto: hrubá motorika, jemná motorika a grafomotorika.
Abstract in different language: This bachelor thesis deals with development of children in different types of kindergartens. The concrete kindergartens which were used for this comparative study are: a public kindergarten from Stary Plzenec and a private forest kindergarten from Pilsen. This work compares mentioned preschools with three different aspects: the development of gross motor skills, fine motor skills and graphic skills.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KČJ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
bakalarska prace 2017.pdfPlný text práce1,84 MBAdobe PDFView/Open
svedova_suda.pdfPosudek oponenta práce181,2 kBAdobe PDFView/Open
svedova_novakova.pdfPosudek vedoucího práce241,77 kBAdobe PDFView/Open
svedova_prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce69,6 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/28791

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.